هفته وحدت آغاز پیوند بین مسلمانان است

جاسمی، گفت: هفته وحدت آغاز پیوند بین مسلمانان و مظهر تجلی حضور یکپارچه مسلمین در عرصه‌های مختلف است.

سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای دهم با  تبریک هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هرساله ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شده است .


وی با اشاره به اینکه هفته وحدت آغاز پیوند بین مسلمانان است، افزود: در آیه یازدهم سوره حجرات  آمده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن یَکُونُوا خَیْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاء مِّن نِّسَاء عَسَى أَن یَکُنَّ خَیْرًا مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَکُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمَانِ وَمَن لَّمْ یَتُبْ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ؛ اى کسانى‌که ایمان آورده‏‌اید نباید قومى قوم دیگر را ریشخند کند شاید آنها از این‌ها بهتر باشند و نباید زنانى زنان دیگر را ریشخند کنند. شاید آنها از ایشان بهتر باشند، از یکدیگر عیب مگیرید و به همدیگر لقب‌هاى زشت ندهید چه ناپسندیده است نام زشت پس از ایمان و هر که توبه نکرد آنان خود ستمکارند.

 

وی خاطر نشان کرد: از راهکارهای ایجاد وحدت می‌توان به مواردی مانند توجه به نقاط مشترک، چنگ زدن به ریسمان الهی، مراجعه به سنت پیامبراکرم(ص)، مراجعه به اهل‌بیت(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، مراعات حقوق برادری، اصلاح ذات‌البین و برنامه‌های عبادی اشاره کرد.

 

جاسمی با اشاره به اهمیت وحدت از دیدگاه روایات گفت: در حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) در رابطه با وحدت آمده است: «مسلمان برادر مسلمان است، هرگز به او ستم نمی‌کند، دست از یاریش برنمی‌دارد، و او را در برابر حوادث تنها نمی‌گذارد».

 

وی اظهار کرد:از دیدگاه پیامبر(ص)، تعصبات نژادی و گرایش‌های نامعقول و تند و افراطی نسبت به زبان و قوم و ملیت خویش، یکی از بزرگ‌ترین موانع اتحاد مسلمانان محسوب می‌شود.

 

نماینده مردم در مجلس اسلامی شورای دهم تصریح کرد: به شهادت تاریخ، امیرالمومنین(ع) بزرگ پرچمدار وحدت و انسجام میان مسلمانان و جامعه اسلامی بودند. ایشان، بارها در دوران حکومتشان رسماً اعلام کردند که «نقد حکومت و حتی مخالفت با آن پذیرفتی است، اما تا آن جا که اتحاد ملی شکسته نشود و کسی حق ندارد موجب ناامیدی جامعه شود»،امام علی(ع) نه تنها در زمان حکومت، بلکه قبل از حکومت هم، این وحدت را حفظ نمودند، بعضی مراجعه می‌کردند تا به خیال خود حضرت را علیه حکومت تحریک کنند، اما ایشان می‌فرمودند: در این که من انتقاد جدی نسبت به حکومت دارم، اما بدانید در بین امت پیامبر (ص) هیچ کس بیشتر از من به وحدت و الفت این امت دل نبسته است».
آن حضرت همچنین فرمودند: «به خدا سوگند، آن‌ها که دست از یاری یکدیگر بردارند، قطعاً شکست خواهند خورد.»

جاسمی در پایان گفت: بنابراین وحدت و همدلی، و اتحاد و برادری، عامل اقتدار اسلام و مسلمین در برابر کفر و نفاق است و اختلاف و جدایی، نفاق و دورویی، آفت بزرگ عزت و استقلال مسلمانان خواهد بود .

کد خبر 988810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha