مرگ روزانه حدود ۱۱ لرستانی به دلیل بیماری کرونا/ روند ابتلا به بمیاری کرونا افزایشی است

خادمی با بیان اینکه روند مبتلایان به بیماری کرونا در لرستان افزایشی است، گفت: روزانه حدود ۱۱ نفر به دلیل بیماری کرونا در استان جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(11 آبان) در جلسه بررسی پیشنهاد داروی موثر بر پیشگیری و درمان کرونا که با حضور مسئولان و متخصصان بخش عفونی و سایر صاحب نظران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آمارها در شبانه روز حدود ۱۱ نفر مرگ ناشی از کرونا گزارش می شود که در این رابطه استان وضعیت مطلوبی ندارد .

 

استاندار لرستان با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بیان کرد: کنترل بیماری کرونا در استان نیازمند همراهی مردم و مسئولان است.

 

وی با تشریح شرایط کنونی استان، اظهار داشت: همانطور که قبلاً اعلام شد، ۴ شهرستان استان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارند که تا روز چهارشنبه، خرم‌آباد نیز به این تعداد اضافه می شود.

 

خادمی با بیان اینکه کسب و کارهای سطوح ۳ و ۴  در خرم‌آباد باید تعطیل شود، افزود: هر روز تعداد بستری ها و افرادی که به بخش آی‌ سی‌ یو منتقل می‌شوند، افزایش می یابد و شرایط به شکل مناسبی پیش نمی رود.

 

وی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تصریح کرد: بانیان و صاحبان مراسم عروسی یا ختم از برگزاری هرگونه تجمع خودداری کرده و مردم نیز در پاساژها، پارک ها و سایر مراکز پرجمعیت به دلیل افزایش خطر ابتلاء به کرونا پرهیز کنند.

 

استاندار لرستان در ادامه با اعلام آمادگی برای کاهش ظرفیت نیروی کار و تعطیلی ادارات، گفت: در جلسه آتی ستاد مدیریت کرونا، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و تصمیم مناسب در رابطه با کاهش فشار بیماری اتخاذ و به اطلاع مردم خواهد رسید . 

 

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع بهره گیری از امکانات استان برای کمک به درمان بیماران کرونایی، افزود: متخصصان و صاحبنظران، پیشنهادات خود را در خصوص ساخت و تولید داروهای کمکی به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهند تا پس از بررسی علمی دقیق و تایید نهایی از آنها برای کمک به بیماران استفاده شود .

 

استاندار لرستان در پایان خواستار همکاری عوامل و متخصصان این حوزه با دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه انجام مطالعات و پژوهش ها برای کمک به بیماران کرونایی شد.

کد خبر 988937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha