لزوم تهیه سند فرهنگی شهرستان لنگرود

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید وضعیت فرهنگی شهرستان را شناسایی، اولویت سنجی و مسئله یابی کند، گفت: در سند فرهنگی شهرستان باید ظرفیت ها و مسائل فرهنگی شهرستان مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام «مهدی نقوی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی که امروز (یکشنبه، ۱۱ آبان) در دفترش برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری شورای فرهنگ عمومی در جامعه، گفت:  شورای فرهنگ عمومی ابتدا باید خود را باور کرده تا اثرگذاری بیشتری در شهرستان داشته باشد.
 
 
امام جمعه شهرستان لنگرود با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید وضعیت فرهنگی شهرستان را شناسایی، اولویت‌سنجی و مسئله‌یابی کند، افزود: در خصوص فرهنگ نمی‌توان سلیقه‌ای رفتار کرد و شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید به شورای فعال، کارآمد و برنامه‌محور تبدیل شود.
 
 
وی با بیان اینکه در سند فرهنگی شهرستان باید ظرفیت‌ها و مسائل فرهنگی شهرستان مشخص شود، اذعان کرد: جایگاه شورای فرهنگ عمومی باید به گونه‌ای باشد که برای وضعیت فرهنگی پنج ساله آینده برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم را داشته باشد.
 
 
نقوی با تاکید بر نیاز شهرستان به سند جامع فرهنگی، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید فعال و  اثرگذاری بیشتری در شهرستان داشته باشد و اگر بدون برنامه پیش رود، قطعا سردرگم خواهد شد.
 
 
امام جمعه لنگرود با بیان اینکه فرهنگ‌سازی قاعده‌مند است و باید بر اساس قواعد حرکت کند، تصریح کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی در بخش‌ها تشکیل شود و هر ۴۵ روز یکبار جلسات تشکیل شود.
 
 
*لزوم تشکیل مستمر جلسات شورای فرهنگ عمومی
 
«رحیم حیدری» در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ عمومی، فرهنگ‌سازی و ابداع فرهنگ است، گفت: فرهنگ عمومی، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است که اگر خوب شکل گرفته باشد همه حوزه‌ها را می‌تواند ارتقا دهد.
 
 
فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به لزوم تشکیل مستمر جلسات شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: برگزاری مستمر این جلسات می‌تواند در سطح شهرستان اهمیت ویژه‌ای داشته باشد و باید قدم‌هایی در تقویت فرهنگ عمومی شهرستان برداشته شود.
 
 
حیدری  با بیان اینکه فرهنگ، تدریجی حاصل می‌شود و شتابزدگی در این زمینه عواقب بدی را به دنبال دارد، اظهار کرد: انظباط اجتماعی و بررسی شیوه‌های کارآمدتر شدن مساجد، بررسی راه‌های هدایت فضای مجازی، بررسی عوامل طلاق .....از جمله مواردی است که باید در جلسات شورای فرهنگی بررسی شود.
 
 
وی راهکارهای افزایش سرمایه اجتماعی، تحقق اقتصاد مقاومتی، الگوی مصرف، بررسی راهکاری بنیان خانواده، از جمله راهکارهای پیشنهادی اعلام کرد که می تواند مبنای کار قرار
کد خبر 988971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha