ضرورت توجه به کنترل بیماری‌های غیرواگیر

شریعتی یکی از اقدامات مهم دولت در بخش سلامت را تدوین سند جامع سلامت در حوزه بیماری‌های غیرواگیر و کنترل آنها دانست و گفت: هر چه بیماری‌های غیرواگیر کنترل شود عوارض بیماری‌های عفونی کمتر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (یکشنبه 11 آبان) در پنجمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمده مباحث این نشست در خصوص بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان، فشارخون، ریوی، کلیوی و ... بود.

 

استاندار خوزستان افزود: یکی از اقدامات مهم دولت در بخش سلامت تدوین سند جامع سلامت در حوزه بیماری‌های غیرواگیر و کنترل آنها است و برنامه‌های سالانه همراه با شعارهای مربوطه نیز در سال‌های اخیر برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: اگر کرونا بروز پیدا نمی‌کرد ما از بیماری‌های عفونی تقریبا رهایی پیدا کرده بودیم و از این نظر شاخص ما توسعه یافته می‌شد و تمرکزمان در بخش بیماری‌های غیرواگیر سوق پیدا می‌کرد اما کرونا توجهات را به بیماری‌های عفونی جلب کرد و برگرداند.

 

شریعتی عنوان کرد: البته این بیماری نشان داد که بحث بیماری‌های غیرواگیر بسیار مهم است چون کرونا کسانی را از بین برد که یک بیماری زمینه‌ای داشتند و در این گروه از افراد اثر و تلفات بیشتری به دنبال داشت.

 

وی با اشاره به اینکه در افراد فاقد بیماری زمینه‌ای آسیب و تلفات بسیار کمتری داشتیم و این امر اهمیت و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و همچنین تغذیه سالم را بیش از پیش به ما گوشزد کرد و روشن ساخت تصریح کرد: هر چه بیماری‌های غیرواگیر کنترل شود عوارض بیماری‌های عفونی کمتر خواهند شد.

 

استاندار خوزستان در خصوص چاقی دانش‌آموزان ابراز کرد: چاقی کودکان می‌تواند سلامت نسل آینده را به شدت به خطر اندازد و آموزش و پرورش موظف شد برنامه‌های مربوطه این بخش را اجرا و از سامانه شاد برای آن استفاده کند و صدا و سیما هم در این زمینه کمک کند.

 

وی یاد آور شد: در خصوص تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین نیز گزارشی ارائه شد و با توجه به اینکه در سال گذشته خوزستان 2 روز گرم‌ترین نقطه زمین شناسایی شد زنگ خطری برای ماست و بنا شد دستگاه‌های متولی در این حوزه برنامه‌ریزی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

کد خبر 989012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha