بودجه وزارتخانه های ارشاد و ورزش در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت

راستینه با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی گفت: در جلسه امروز کمیسیون ،بودجه وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور نمایندگان این وزارتخانه ها مورد بررسی قرار گرفت.

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ،گفت: در جلسه  امروز کمیسیون بحث بودجه وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه نمایندگانی از این وزارتخانه ها حضور داشتند، نمایندگان این دستگاهها  به مشکلات بودجه‌ای وزارتخانه های خود اشاره کردند و تاکید شد که حتی اعتبار کمی که در بودجه سال۹۹ برای این دستگاهها تخصیص یافته به طور کامل در اختیار آن ها قرار نگرفته شده است و درخواست مساعدت در این زمینه داشتند.

وی با اشاره به سخنان نماینده سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گفت: نماینده سازمان برنامه و بودجه علت عدم تخصیص کامل اعتبارات بخش فرهنگ را مشکلات اقتصادی فعلی کشور دانست.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعضا کمیسیون به اتفاق تاکید کردند که اعتبار بخش فرهنگ بصورت مستقیم حداقل باید به یک درصد ارتقا یابد و در پیوست های فرهنگی سایر دستگاه ها باید اعتبارات ویژه ای دیده شود.

وی ادامه داد: در مورد بودجه ورزش همگانی تاکید شد که تحول جدی در اعتبارات دستگاه‌ها ایجاد شود، همچنین اولویت لایحه بودجه در بخش سلامت باید با عنایت به ضرورت تحرک و فعالیت بدنی از درمان محوری به پیشگیری محور تغییر کند.
وی خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد که پیش از آنکه لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شود کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جلسه مشترکی را با رییس سازمان برنامه و بودجه پیرامون موضوع بودجه بخش فرهنگ در سال ۱۴۰۰ برگزار کند.

کد خبر 989038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha