۶ شهرستان کردستان به مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شوند

استاندار کردستان گفت: ۶ شهرستان استان به دلیل شدت شیوع کرونا به مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور فرمانداران به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: شدت شیوع کرونا در دو شهرستان بانه و بیجار طی چند روز اخیر منجر به تعطیلی کامل این دو شهرستان شد و وضعیت حاد چهار شهرستان سقز، سنندج، کامیاران و مریوان نیز به گونه‌ای خواهد بود که از روز چهارشنبه به مدت 10 روز تعطیل خواهند شد و تعداد شهرستان‌های تعطیل استان به 6 مورد خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه بخش اداری دستگاههای خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها، شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات نیز براساس صلاحدید مدیران خود تعطیل شوند، افزود: فقط بخش‌های اضطراری و ضروری این ادارات باید فعالیت داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم برای انجام برخی امور نیازمند حضور در دستگاهها هستند بنابراین برای جلوگیری از ازدحام مراجعه‌کنندگان ساعت کاری دستگاههای خدمات‌رسان محدود و بخش‌های اداری و غیر ضروری تعطیل شوند.

 

استاندار کردستان یادآور شد: بانک‌ها نیز باید ورود تعداد افراد و مراجعان را محدود کنند تا جان کارکنان و شهروندان به خطر نیفتد و دانشگاهها نیز ثبت نام دانشجویان را به صورت آنلاین انجام دهند تا موجب ازدحام و تجمع در مراکز آموزشی نشود.

 

مرادنیا با اعلام اینکه کنترل و انجام تست کرونا در مرز ضرورت دارد، گفت: فعلا ورود و خروج مسافر از مرز باشماق بلامانع است و دانشگاه علوم پزشکی باید تا روز چهارشنبه اقدام به ایجاد آزمایشگاه در مرز باشماق کند تا ورود مسافر از عراق با جدیت کنترل شود.

 

وی از مردم درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامت خود و خانواده‌هایشان را تضمین کنند و از حضور در هر تجمعی بپرهیزند.

 

 

 

کد خبر 989093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha