تشدید موج بعدی ابتلا به کرونا در روستاها خواهد بود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر وضعیت روستاها به لحاظ ابتلاء به کرونا رضایت بخش است اما از این به بعد پیش بینی می‌شود به خاطر کم شدن کار مردم روستاها، تجمع ها و قرار گرفتن در محیط های بسته، آمار مبتلایان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "سید احمد هاشمی" سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، امشب یک‌شنبه در جلسه هماهنگی محدودیت‌های کرونایی گفت: آمار ابتلاء، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان شمالی در حال رکورد زدن است تا جایی که  طی یک روز 11 نفر را به کام مرگ کشانده است.

 


وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته  از مجموع ۳۴۰ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به کرونا ۲۲۷ نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند، ادامه داد: با احتساب این آمار مشخص می‌شود که ۷۰ درصد افرادی که  آزمایش داده اند نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده است.

 


دکتر هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر مراکز نمونه گیری استان خیلی شلوغ است و‌ دانشگاه علوم پزشکی درصدد افزایش مراکز است ولی از آن طرف ظرفیت آزمایشگاه‌های استان محدود است و جوابگوی این مقدار تقاضا نیست. 

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با ابراز نگرانی از برگزاری مراسم‌ها که بدون مجوز و در فضاهای بسته برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: با وجود تعطیلی تالارها مردم از برگزاری مراسم منع نشده اند و در پیلوت‌ها و منازل و باغ‌ها جشن و عروسی برپا می‌کنند که این خود بسیار خطر آفرین است زیرا در حال حاضر اغلب ابتلاء ها خانوادگی است. 

 


در  عین حال هاشمی بعضی از ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در استان به جهت ابتلا به کرونا در شرایط بحرانی دانست و گفت: تمام جلسات و همایش ها باید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود تا مانع هر گونه تجمع در ادارات و‌ نهادها شد.

 

 

 

کد خبر 989099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha