اجرای حرکتی جهادی جهت کمک به نیازمندان آبادان در ایام هفته وحدت

حجت الاسلام ابراهیمی پور از اجرای حرکت جهادی دیگر در شهرستان آبادان در ایام هفته وحدت خبر داد و گفت: بنا داریم همه گروه های مردمی و جهادی را در راستای اجرای طرح کمک های مومنانه به نیازمندان شهرستان دور هم جمع و سازماندهی کنیم.

«حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد ربیع الاول، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش کمک های مومنانه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از آغاز شیوع بیماری کرونا از ایام ماه شعبان تاکنون چندین مرحله درباره مسئله مواسات، کمک‌های مومنانه و رزمایش خدمت به نیازمندان آسیب دیده ناشی از کرونا مطالبی را مطرح کردند که به برکت بیانات حکیمانه ایشان حرکت های جهادی کمک به نیازمندان در سراسر کشور ایجاد و انقلابی توسط همه مردم در گروه‌های مختلف در این زمینه به وجود آمد.

 

امام جمعه آبادان یکی از برکات این حرکت مومنانه را شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده دانست و افزود: این افراد وابسته به هیچ نهاد حمایتی نبودند؛ برخی از افراد یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و یا خیریه ها هستند اما بخشی از این نیازمندان افرادی بودند که به هر صورت فرصتی برای شناسایی آنها ایجاد شد.

 

وی با بیان اینکه برخی از نیازمندان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از لحاظ روانی، اجتماعی، اقتصادی و معیشتی آسیب دیدند تصریح کرد: حرکت و رزمایش کمک های مومنانه باعث شد تا بخشی از این آسیب ها توسط جوانان و سربازان مکتب رهبر معظم انقلاب جبران شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: ایشان در این جلسه بار دیگر مسئله کمک به نیازمندان را تحت همان عناوین از جمله کمک‌های مومنانه، مواسات، کارهای جهادی و انقلابی و کمک به نیازمندان را مطرح کردند.

 

وی از افراد دارای توانایی مالی خواست تا در امر کمک به نیازمندان پیش قدم شود و تاکید کرد: هر کسی که توانایی مالی دارد باید به هر روش و طریقی که امکانش وجود دارد کمک ها و انفاقات خود را به نیازمندان داشته باشد.

 

امام جمعه آبادان اضافه کرد: البته این کمک ها نیز فقط مختص مردم نیازمند نیست بلکه اکنون تیم پزشکی، پرستاران و کادر درمان ما نیاز به مساعدت دارند که بخشی از جوانان نیز می‌توانند در آنجا کار جهادی انجام دهند و کمک کنند کما اینکه در یک برهه ای از سال گذشته و اوایل سال جاری بعضی از عزیزان در بیمارستان طالقانی آبادان مستقر شدند و مدت زمانی به کادر درمان کمک کردند که باید این کمک مجدد احیا شود.

 

وی تدریس به دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند را یکی دیگر از اقدامات کمک های مومنانه برشمرد و ابراز کرد: امروزه برای مسئله تدریس دانش آموزان به دلیل آنکه بحث فضای مجازی در برخی از جاها، روستاها و مناطق امکاناتی وجود نداشته و یا بعضی از خانواده ها امکان تهیه گوشی هوشمند را برای فرزندان خود ندارند، می توان با جمع کردن دانش آموزان دور هم به آنها درس داد و این نیز مصداق یکی دیگر از کارهای جهادی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور از اجرای حرکت جهادی دیگر در راستای کمک به نیازمندان شهرستان آبادان در ایام هفته وحدت خبر داد و عنوان کرد: بنا داریم یک حرکت جهادی دیگر در سطح شهرستان انجام دهیم و همه گروه های مردم نهاد، جهادی، انجمن ها، خیریه‌ها، عتبات، نیروهای سپاهی و بسیجی، ادارات، نهادها و ارگان‌های مختلف را دور هم جمع و سازماندهی کنیم و بار دیگر به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گوییم.

 

وی از مردم شهرستان آبادان که توانایی مالی دارند خواست تا به این حرکت جهادگرانه و خداپسندانه بپیوندد و تاکید کرد: به زودی شماره حسابی را برای جمع آوری کمک های مومنانه مردمی معرفی خواهیم کرد تا کمک‌های نقدی و درمانی را به مخاطبان و گروه های هدف برسانیم.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه وقف کردن یکی از موضوعات بسیار مهم و قابل توجه است اذعان کرد: وقف از همان حبس می آید اما همان حبسی که ثمره آن نصیب واقف می شود؛ از گذشته تاکنون عده ای زمین، خانه، مسجد، مدرسه، حسینیه ای را حبس می کنند و منافعشان را در اختیار عامه مردم قرار می‌دهند، این نیز یک حرکت مهم بود که اتفاق افتاده و مورد توجه دین و اهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته است؛.

 

وی بیان کرد: همچنین سنت و سیره بزرگان و علمای ما و حتی انسان‌های متدین، آگاه و دلسوز برای خودشان بوده که سعی می‌کردند با وقف بخشی از اموال شان ولو کم را به عنوان صدقه جاریه به یک چشمه جریان سازی برای قیامت خود به وجود بیاورند و حالا دستشان از این دنیا کوتاه شده اما به خاطر اینکه این موضوع را وقف می‌کردند تا زمانی که این وقت و اثری از آن بوده آنها از توابع آن شریک بودند و بهره می بردند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور خاطر نشان کرد: اگر کسی دلش برای خودش می سوزد و می خواهد وقتی از این دنیا می رود پرونده اش همچنان مفتوح و تفضلات الهی شامل حالش باشد و به کارهای نیکش اضافه شود یکی از کارهایی که می تواند انجام دهد این است که بخشی از اموال خود را وقف کند.

 

وی گفت: گاهی برخی از مومنان اموال خود را برای عزاداری امام حسین (ع)، گاهی برای کارهای فرهنگی که امروز یکی از موضوعات مهم تبلیغ برای حضرت سید شهدا (ع) است، گاهی برای کسانی که تبلیغ دین می کنند، کسانی که به شبهات پاسخ می‌دهند، برای کسانی که علوم دینی را یاد می گیرند و به جلسات قرآن و قرآن آموزی و درمان می پردازند وقف می کنند.

 

امام جمعه آبادان به اولویت بندی وقف اموال مومنان نیز اشاره کرد و یاد آور شد: کسانی که توانایی مالی دارند باید اموال خود را برای وقف اولویت ‌بندی کنند و آنچه مورد نیاز جامعه است را بیشتر به عنوان اولویت‌ها روی آنها کار و مشورت کنند، گاهی نیز چند نفر با هم می توانند جمع شوند قطعه زمینی، خانه ای و یا کمکی را به محلی به عنوان صدقه جاریه انجام دهند.

 

کد خبر 989103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha