اقتدار امت اسلامی و برخورد قاطع عامل مقابله با هتاکی است

حجت الاسلام اله رضا اکبری ، گفت: با توجه به هتاکی رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر مهربانی امت اسلامی می تواند با اقتدار برخورد قاطع و کوبنده با عوامل آن داشته باشد.

حجت الاسلام اله رضا اکبری امام جمعه سنقرو کلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اقدام رئیس جمهور فرانسه و هتاکی به پیامبر عظیم الشأن اسلام را شرم آور دانست، گفت: در رابطه با موضع گیری بسیار احمقانه رئیس جمهور فرانسه در مورد صحه گذاشتن به مطالب موهن که در رابطه با پیامبر عظیم الشأن اسلام در آن کشور منتشر شده است، باید به استحضار مومنین برسانیم که ما  از جامعه ای کفر جز عناد و کفران حقایق انتظاری نداریم در قرآن کریم خدای متعال تکلیف ما را با سران کفر مشخص کرده است در سوره مبارکه توبه می فرماید (هوَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ ) یعنی اگر کفار عهد خودشان را بعد از اینکه با شما پیمان بستند شکستند و در دین شما طعنه زدند، (فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ) با سران کفر بجنگید چرا که آنها عهد و پیمانی ندارند یعنی اگر ۱۰۰ تا پیمان هم ببندند اینها پیمان های خودشان رو خواهند شکست (لعلهم ینتهون )  می فرماید که این کار رو بکنید برای این که اینها نهی بپذیرند .

 

وی عامل اصلی هتاکی دشمنان اسلام را ضعف امت اسلامی و راه مقابله با آنها را اقتدار امت اسلامی و برخورد قاطع و کوبنده با انها دانست و خاطر نشان کرد: پیداست که اینها مثل این مسئله ای که در لسان عوام هست، تا نباشد چوب تر فرمان نمی برند، اینها چوب تر می خواهند این ها قدرت و اقتدار از جامعه اسلامی می خواهند تا به مقدسات آنها بها بدهند. اون چیزی که ما انتظار داریم از رئیس جمهور ملعون فرانسه نیست ، از رئیس جمهور خود مااست و از کشورهای اسلامی می خواهیم سفیران فرانسه رو احضار و با غیظ و خشم موضع‌گیری بر علیه این اقدام فرانسه کنند و آنها را از کشورشان اخراج کنند. 

 

امام جمعه سنقر و کلیایی تاکید کرد: باید با فرانسه برخورد قاطع کرد و قطع هرگونه معاملات تجاری و رابطه ،  تحریم کالاهای غربی، اعلان انزجار توسط مردم و مسئولان کشورهای اسلامی ، هماهنگی همه کشور‌ها صورت بگیرد  این که می فرماید (فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ) بجنگید با سران کفر ، این جنگ می‌شود جنگ فرهنگی  ،جنگ سیاسی ، جنگ اقتصادیو در جاهایی که نیاز جنگی نظامی هم باشد. اون چیزی که ما انتظار داریم از مسئولان خود کشورهای اسلامی است . اگر اینها قدرت پیدا کردن جسارت پیدا کردن به اسلام  توهین کنند به خاطر برجام است .به خاطر رقص شمشیر است که بن سلمان حقیر باترامپ انجام می‌دهد .چراغ سبزی است که کشورهای اسلامی به بلاد کفر داده‌اند و دست های خودشون رو به نشانه تسلیم در مقابل آنان بالا برده‌اند. این نتایج عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل است .وقتی اینها می بینند کشورهای اسلامی از ان اقتدار و عظمت و انزجاری که باید در مقابل کفر داشته باشندخبری نیست اینا هم جسور می‌شوند و به مقدسات ما توهین می‌کنند. 

 

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه  توافق ، دوستی و ارتباط با دشمنان اسلام غیرمنطقی است افزود: ما اعلام انزجار می کنیم از کسانی که نیششان تا بناگوش باز است وقتی که با این ها دست می‌دهند و با آنها ارتباط می‌گیرند ، از کسانی که حتی آب خوردن مردم رو هم منوط به اراده غرب میدانند ، می‌گویند وقتی ما با اینها ارتباط برقرار کنیم همه مشکلات جامعه بشریت حل می‌شود در حالی که قرآن کریم می‌فرماید (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا لا تَتَّخِذوا بِطانَةً مِن دونِكُم لا يَألونَكُم خَبالًا وَدّوا ما عَنِتُّم قَد بَدَتِ البَغضاءُ مِن أَفواهِهِم وَما تُخفي صُدورُهُم أَكبَ ) ای کسانی که ایمان آورده اید از غیر خودتان محرم اسرار نگیرید ما از کسانی ناراحتیم که اطلاعات محرمانه این کشور را در اختیار این جرثومه های فساد می گذارند . 

 

وی با اشاره به اینکه تحریم دشمن و لغو توافقات با آنان راه تنبیه و توبیخ آتها است تصریح کرد : خدای متعال می‌فرماید که اینها از هیچ خیانتی در رابطه با شما کوتاهی نمی کنند اینها اگر مسئله باعث خوشنودی و رفاه شما بشود اینها ناراحت می‌شوند  .

 

حجت الاسلام اکبری گفت: می‌بینیم الان رئیس‌جمهور فرانسه به مقدسات ما توهین می‌کند، یعنی ترامپ مقدسات ما را قبول دارد؟ رییس جمهور انگلستان مقدسات ما را قبول دارد؟ اینها دشمنان قسم خورده اسلام هستند . بنابراین الان یکی از انتظاراتی که ما از مسئولان اجرایی جمهوری اسلامی داریم  این است که اعلان کنند ما دیگر هیچ پایبندی به این تعهد بی ارزش و بی‌ثمر نداریم. تا حساب کار دست این افراد ملحد هتاک بیاید و حساب ببرند از کشورهای اسلامی.  ان چیزی که خدای متعال از ما انتظار دارد این است که می فرماید ( وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا ۗ) اگر شما صبور باشید و متقی باشید این دشمنان به شما ضرری نمی رساند. ( إِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ)  خدا بر کارهای اینها احاطه دارد. 

 

امام جمعه سنقر و کلیایی در پایان گفت:در مقابل دشمنان باید کشورهای اسلامی و امت اسلامی ، ید واحده ومتحد باشند. اختلاف و دودستگی و چنددستگی باعث جری شدن دشمنان اسلام می شود و ان‌شاءالله اگر توسط امت‌های اسلامی اتفاقاتی که عنوان کردیم بیفتد قطعاً دشمنان عقب‌نشینی و رسوا خواهند شد.

کد خبر 989112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha