راه اندازی مراکز تست و غربالگری کرونا در قزوین

حبیبی گفت: مراکز تست و غربالگری کرونا در استان قزوین با همکاری سپاه و تأمین اجتماعی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان بیان کرد: نزدیک به ۱۵ هزار نفر در استان قزوین به بیماری کرونا مبتلا شده اند و 8 هزار نفر هم مشکوک به کرونا هستند که تحت نظارت و مراقبت دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین افزود: مراکز تست و غربالگری در استان به ویژه در شهر قزوین با همکاری سپاه و تأمین اجتماعی راه اندازی شده است که می تواند کمک زیادی را در زمینه کنترل شیوع بیماری کرونا داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: باید اقداماتی انجام شود تا به این وسیله میزان بستری در بیمارستان ها کاهش و افراد مبتلا به کرونا در منزل نگهداری شوند تا از مراجعه های بی مورد به مراکز درمانی جلوگیری شود.

 

حبیبی اضافه کرد: آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سه موضوعی است که در دستور کار ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین قرار دارد و رسانه ها و صدا  و سیما برای اجرایی سازی این مهم اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

 

وی گفت: اگر روند بازار، تالارها و رستوران ها در زمینه کنترل شیوع بیماری کرونا به همین شکل باشد با مشکلات بیشتری رو به رو خواهیم شد و سازمان صمت و اتاق اصناف باید توجه بیشتری داشته باشند.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین تأکید کرد: تالارها و باشگاه های ورزشی از چهارشنبه باید تعطیل شوند و نیروی انتظامی باید در این زمینه با جدیت برخورد کند.

 

وی خاطر نشان کرد: رعایت قرنطینه توسط افراد مبتلا به کرونا بسیار مهم است و این افراد حق بیرون آمدن و حضور در اجتماع را ندارد و در صورت رعایت نکردن مرتکب جرم شده اند.

 

حبیبی یادآور شد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی اگر کمتر از ۷۰ درصد باشد اثرگذاری خاصی ندارد و دستگاه هایی که رعایت دستورالعمل در آنها  کمتر باشد، توبیخ می شوند.

 

کد خبر 989131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha