سامانه بازارگاه نیز وضع خوبی ندارد

نهاوندی گفت: به علت نابسامانی وضع بازار، سامانه بازارگاه نیز وضع خوبی ندارد و وارد کننده، تولید کننده و مصرف کننده دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدمهدی نهاوندی عضو هیأت مدیره اتحادیه وارد کنندگان نهاده های دام و طیور شب گذشته (یکشنبه ۱۱ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: به علت نابسامانی وضع بازار، سامانه بازارگاه نیز وضع خوبی ندارد و وارد کننده، تولید کننده و مصرف کننده دچار مشکل هستند.

وی افزود: بیش از 20 روز است که نهاده های دامی به مقصدی که حواله آن به وسیله سامانه بازارگاه صادر شده ارسال شده است اما خریدار تحویل آن را تأیید نمی کند.

نهاوندی با انتقاد از عملکرد میزهای خدمت درباره نهاده های دامی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اختیار کامل توزیع این نهاده ها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و آنها اجازه اصلاح نشانی خریدار را به ما به عنوان وارد کننده در سامانه بازارگاه نمی دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه ذرت، 21 درصد بیشتر از سال گذشته وارد شده است چرا در بازار سه برابر قیمت مصوب در بازار آزاد فروخته می شود؟

نهاوندی گفت: ذرت، 21 درصد در مقایسه با سال گذشته بیشتر از گمرک ترخیص شده و یک میلیون و 900 هزار تن نیز در حال ترخیص از گمرک است.

وی افزود: زمانی که سامانه بازارگاه وجود نداشت ذرت در حاشیه بازار قیمت هزار و 700 یا هزار و 800 تومان داشت اما از زمانی که این سامانه راه اندازی شده است قیمت ذرت در حاشیه بازار 4 هزار و 200 تومان است.

نهاوندی گفت: همچنان امضاء های طلایی و تصمیم افراد برای اختصاص نهاده های دامی تعیین کننده است و مدرک دارم که در تاریخ 9 آبان، دستی و خارج از سامانه بازارگاه نهاده توزیع شده است.

وی افزود: در سال های گذشته بین وارد کننده و بهره بردار سامانه ای وجود نداشت اما اکنون وارد کننده موظف است همه واردات را در سامانه بازارگاه قرار دهد و هیچ حقی برای توزیع آن ندارد.

کد خبر 989141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha