بهره‌‌گیری  از ظرفیت فضای مجازی در گرامیداشت ۱۳ آبان

نیک‌انجام تحولات سیاسی - اجتماعی ثبت شده در روز ۱۳ آبان را نقاط عطف مهمی در تاریخ ایران دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در گرامیداشت این ایام تاکید کرد.

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با گرامیداشت سالروز 13 آبان اظهار کرد:13 آبان در کشور ما محمل پیدایش حوادث مهمی بوده است که در شکل‌دهی تاریخ انقلاب اسلامی نقش بزرگ و سرنوشت‌سازی داشته‌اند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: تحولات سیاسی - اجتماعی ثبت شده در روز 13 آبان نقاط عطف مهمی در تاریخ ایران بوده‌اند و هر کدام تحولی را در تاریخ مبارزات ضد استکباری انقلاب اسلامی آفریده‌اند.

 

وی با اشاره به  13آبان 1343 و تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه گفت: در پی قیام 15 خرداد 1342 و اعلام مخالفت و افشاگری امام خمینی (ره)  درباره لایحه استعماری – آمریکایی کاپیتولاسیون در 4 آبان 43، رژیم آمریکایی شاه، امام را شبانه در 13  آبان دستگیر و  به ترکیه و سپس عراق تبعید کرد. این تبعید سرآغاز مرحله جدیدی از مبارزات امام و نهضت روحانیت علیه استبداد و استعمار شد و تا پیروزی انقلاب در بهمن 57 ادامه یافت.

 

نیک‌انجام با اشاره به آبان 1357 و شهادت دانش‌آموزان تصریح کرد: از جمله اقشاری که در اوج مبارزات ملت ایران به رهبری امام علیه رژیم فاسد پهلوی شرکت می کردند، دانش‌آموزان مدارس بودند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه در این مبارزات دژخیمان نظام طاغوت در 13 آبان 1357 دانش‌آموزان تهرانی را به شهادت رساندند اظهار کرد: شهادت بیش از 56 نفر از حدود هفت هزار دانش‌آموز و دانشجویی که در زمین چمن دانشگاه تهران در زمان اوجگیری انقلاب اسلامی و حمایت از انقلاب جمع شده بودند، ضمن گسترش ابعاد مبارزات و تقویت حضور هر چه بیشتر جوانان در نهضت ضداستبدادی و ضداستعماری، زمینه پیروزی انقلاب را بیش از گذشته فراهم کرد.

 

وی با اشاره به 13 آبان 1358 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا افزود: در سومین مناسبت و 9 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این بار نوبت دانشجویان پیرو خط امام بود که در تهران با تسخیر سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی این کشور و محل طراحی آمریکایی ها و گروه های لیبرال علیه انقلاب تبدیل شده بود، طعم شکست دیگری را به آنها بچشانند و مرحله نوینی از مبارزات ضداستکباری را در تاریخ انقلاب رقم زنند و مدال «انقلاب بزرگ تر از انقلاب اول» را از امام خمینی(ره) دریافت کردند.

 

نیک‌انجام گفت: تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358، ضمن شکست پرستیژ ابرقدرتی آمریکا و پاک سازی آخرین وابستگان به آمریکا و قطع نفوذ و ارتباط آمریکایی‌ها در ایران، عملا به ماهیت مستقل و انقلابی نهضت اسلامی در ایران تبلور عینی بخشید و با به حاشیه رانده شدن گروه‌های لیبرال و چپگرا در اداره امور کشور و ظهور نسل جدید نخبگان اجرایی و انقلابی در ایران، نظام جمهوری اسلامی ایران، ساختار و قوام اصیل و واقعی خود را به دست آورد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با تاکید به گرامیداشت روز 13 آبان تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این نهاد بیشتر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان بسیج رسانه گیلان، رسانه‌ها به صورت همزمان اقدام به نشر عکس، خبر، گزارش، مصاحبه و ... در راستای 13 آبان در نشریات و پایگاه‌های خبری خود می‌کنند خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری نقاشی نوجوانان و کتابت خوشنویسی مخصوص شعرهای در وصف 13 آبان از دیگر برنامه‌های اداره ارشاد اسلامی فومن است.

 

کد خبر 989202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha