۲۹ سازمان جهانی ارتش میانمار را به جنگ تبلیغاتی متهم کردند

۲۹ سازمان جهانی غیر دولتی ارتش میانمار را به «جنگ تبلیغاتی» متهم و اعلام کردند: ارتش میانمار با فعالیت های تحریک آمیز به فتنه افکنی بین مسلمانان اراکان و سایر ساکنان این منطقه اقدام می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، 29 سازمان جهانی غیر دولتی در بیانیه ای مشترک ارتش میانمار را به «جنگ تبلیغاتی» از طریق فعالیت های تحریک آمیز متهم کرد که تنش و خصومت بین مسلمانان اراکان(راخین) در غرب میانمار و سایر ساکنان این منطقه را برمی انگیزد.

 

در این بیانیه مشترک آمده است: مسلمانان ارکان خواهان زندگی در صلح و آرامش با مردم این منطقه هستند.

 

براساس این بیانیه، شاخص های همبستگی بین مردم این منطقه نیروهای مسلح در میانمار را آشفته کرده است. ارتش در تلاش است تا بین جوامع درگیری ایجاد کند.

 

29 سازمان جهانی در این بیانیه آورده اند: ارتش میانمار زندگی 600 هزار مسلمان را در اراکان به خطر انداخته است.

 

به گزارش سازمان عفو بین الملل، بیش از 750 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که بیشتر آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، به بنگلادش پناه آوردند. نیروهای میانمار سرکوب وحشیانه ای را ضد مسلمانان در آگوست 2017 میلادی انجام دادند.

 

ارتش میانمار و بودایی های تندرو از 25 آگوست 2017 میلادی حمله نظامی و کشتار وحشیانه ای را ضد مسلمانان روهینگیا به راه انداختند. این جنایت های مستمر به کشته شدن هزاران مسلمان و پناهنده شدن یک میلیون نفر به بنگلادش منجر شد.

کد خبر 989216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha