وحدت و همگرایی در جامعه نیاز امروز کشور است

خانی‌پور با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری توهین به مقدسات را حرام فرموده‌اند، وحدت و همگرایی در جامعه را نیاز امروز کشور دانست و گفت: انسان‌ها به شکل ذاتی و فطری از هرگونه تفریق و جدایی گریزان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «حسین خانی‌پور» امروز(دوشنبه، 12 آبان) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مقام معظم رهبری توهین به مقدسات را حرام دانسته‌اند اظهار داشت: انسان‌ها به شکل ذاتی و فطری به اتحاد گرایش داشته و از هرگونه جدایی گریزان هستند.
 
 
امام جمعه اهل سنت تالش عواملی که موانعی در برابر وحدت هستند را برشمرد و با تأکید بر اینکه عدم اطلاع کافی از اسلام یکی از این موارد محسوب می‌شود عنوان کرد: عدم فهم دقیق از مفاهیم قرآنی و روایات دینی یکی دیگر از عوامل مخل در جهت حفظ وحدت اسلامی است.
 
 
خانی‌پور نخستین محصول هوا و هوس را تعصب بدون معرفت خواند و تصریح کرد: کسانی را مشاهده می‌کنیم که در داخل یک مدار بسته زندگی می‌کنند و خودشان را محصور در اندیشه خود کرده‌اند بنابراین این افراد نمی‌توانند واقعیت و حقیقت معنوی زندگی خود را درک کنند.
 
 
وی به تکبر اشاره کرد و با بیان اینکه فرد متکبر جزء خود و نظراتش سایر دیدگاه‌ها را قبول نمی‌کند ابراز داشت: مشکلی که هم‌اینک جهان اسلام را با مانع دچار کرده و باعث تفریق و عدم اتحاد شده بحث تکفیر همدیگر است که گروه‌هایی نظیر داعش از این جمله محسوب می‌شوند.
 
 
امام جمعه اهل سنت تالش فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برای رضایت قلب حضرت فاطمه زهرا(س) به مقدسات برادران خود توهین نکنید را متذکر شد و افزود: وحدت و حفظ انسجام حسنات و برکات بسیار فراوانی در جامعه ما دارد و مقام معظم رهبری توهین به مقدسات را حرام فرموده‌اند.
 
 
خانی‌پور با بیان اینکه همین موانع موجود در مسیر وحدت اسلامی باعث ایجاد شبهه در آرا شده و تبعاتی را در بر دارد ابراز داشت: طبق فرموده خداوند متعال همانطور که هر اختلافی مذموم نیست هر وحدتی هم مطلوب نیست از طرفی این را هم باید بپذیریم که اختلافات نهایی در قیامت تمام می‌شوند.
 
 
وی با تأکید بر اینکه اگر اختلافات به علت بغض و کینه و فزون‌طلبی‌های افراد نباشد مطمئناً فروکش می‌کند عنوان کرد: انسان‌ها برای اینکه همگرایی داشته باشند باید موضوع وحدت و یکپارچگی را در پیش بگیرند.
 
 
امام جمعه اهل سنت تالش ایجاد گروه‌های سیاسی و حزبی و یا تشکیل انواع سندیکاها، ائتلاف‌ها و شرکت‌ها در جوامع را یکی از نشانه‌های علاقه انسان‌ها به انسجام توصیف کرد و گفت: تمام این آثار و نشانه‌ها حاکی از این است که انسان‌ها از جدایی و اختلاف گریزان هستند و سعی در برقراری انسجام دارند.
 
 
خانی‌پور ایثار برای برادر دینی را راهکار اسلام برای جلوگیری از تفرقه بین مسلمانان و ماندگاری اخوت دینی دانست و خاطرنشان کرد: نگاه اسلام همواره نگاهی اخروی بوده و تمام جوانب را در نظر می‌گیرد از طرفی گذشت، محبت، پوشش دادن عیب‌های برادر ایمانی و مانند این‌ها از جمله نشانه‌های برادر دینی است.
کد خبر 989252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha