بالغ بر ۶ هکتار از عرصه های جنگلی توسکستان در آتش سوخت/ اعزام بالگرد آب پاش از تهران برای مهار آتش

قزلسفلو گفت: آتش سوزی در ارتفاعات توسکستان و در منطقه «تنبول چال» و «مازوآرام» ادامه دارد و بالغ بر ۶ هکتار از عرصه های جنگلی طمعه حریق شده است.

«ابوطالب قزلسفلو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از شب گذشته آتش سوزی در ارتفاعات توسکستان گزارش شد و در حال حاضر با وجود مهار بخشی از آتش اما همچنان این آتش سوزی ادامه دارد.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان ادامه داد: این آتش سوزی در ارتفاعات توسکستان و در منطقه «تنبول چال» و «مازوآرام» اتفاق افتاده است و گرچه اطلاعات دقیقی از وسعت آتش سوزی محاسبه نشده اما تاکنون بالغ بر 6 هکتار از عرصه های منابع طبیعی طعمه حریق شده است.

 

قزلسفلو بیان کرد: در حال حاضر نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای مردمی، هلال احمر، گروه های از هیئت کوهنوردی، مردم روستاهای اطراف با همکاری شورا و دهیار در منطقه حضور یافتند و نسبت به مهار آتش اقدام می کنند.

 

وی گفت: این نیروها با بالگرد هلال احمر به دلیل آنکه منطقه صعب العبور بود هلی بورد شدند و با توجه به اینکه همچنان آتش سوزی ادامه دارد از تهران درخواست یک بالگرد آب پاش کردیم و امیدواریم از این طریق بتوانیم آتش سوزی را مهار کنیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان ابراز داشت: از شب گذشته نیروهای امدادی برای مهار آتش در منطقه حضور داشتند و نیروهای مردمی پای کار هستند.

 

قزلسفلو بیان کرد: این منطقه که آتش سوزی اتفاق افتاده است دارای پوشش جنگلی و درختچه های کوچک است.

 

کد خبر 989293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha