جوانان بهترین گزینه برای پیاده سازی آرمان‌های تمدن اسلامی هستند

آیت الله عبادی گفت: نوجوانان و جوانان در گام دوم انقلاب از بهترین و مناسب ترین نیروها برای پیاده سازی آرمان بزرگ انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۱۲ آبان) در دیدار با مسئولان تشکل های دانش آموزی به مناسبت ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: مکتب های پر ادعا و بی محتوای شرق و غرب نه تنها به بن بست و رسوایی رسیدند، با همه تلخی ها می تواند برای تمدن اسلامی زمینه ساز باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علم در ذات خودش به تنهایی تمدن ساز نیست، افزود: علم بسیاری از مشکلات را آسان می کند اما آن علم و تکنیکی که همراه با تزکیه نفسانی باشد هم در جهت خودسازی و هم در جهت جامعه سازی موثر است.

 

وی بیان کرد: همه اهل دانش و بینش اعتراف دارند که اکنون با چنین علمی فاصله داریم به همین دلیل این نوع علم و تکنیکی که باید بشر را کمک می‌کرد متاسفانه قدرتی در دست انسان‌های ستمگر و باعث ویران شدن شهرها و آوارگی مردم شد.

 

آیت الله عبادی افزود: بشر باید تمدن اسلامی این داعیه انبیا الهی را بر اساس خودسازی و بر اساس ایمان، اخلاق، ایثار و محبت تجربه کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه سخنانش بیان کرد: اروپا هیچ وقت در طول تاریخ متمدن نبوده، چه در دورانی که در جهل و نادانی به سر می برد یا در دورانی که صاحب علم و دانش و دانشمند بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه روش و شیوه اروپایی ها براساس ظلم و بی عدالتی بوده است، ادامه داد:  البته مراد ما اروپای جغرافیایی و جمعیتی نیست چون آن هم سرزمینی است مانند بقیه سرزمین ها که مخلوق خداست و انسان خوب و فرهیخته همه جا هست.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اروپا منشا اصلی ولد نامشروع ایالات متحده آمریکا است، گفت: این اروپایی ها مهمان‌های ناخوانده‌ای بودند که به سرزمین جدیدی وارد شدند و نشانه فرهنگشان هم این بود که از ۸۰ میلیون نفر از جمعیت ۱۰۰ میلیونی بومی آمریکا را به کیفیت های مختلف قتل عام کردند و بالای مقبره آنها ایالات متحده را ساخته‌اند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: این اروپایی ها بعد از آن که در سطح بین المللی وجود یافتند جنگ های جهانی را به راه انداختند و به بیش از ۵۰ کشور از جمله ویتنام، میانمار، عراق و افغانستان تعدی و تجاوز غیرقانونی کردند و بیش از ۷۰ سال است که سرزمین فلسطین را همراه با یک دروغ بزرگ به صهیونیست های غاصب تقدیم کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رئیس جمهور فرانسه اهانت به مقدسات و پیامبر اکرم(ص) را آزادی بیان می‌داند، افزود: برای تفهیم آزادی بیان فرانسوی ها باید از مردم الجزایر بپرسید که چگونه این آزادی بیان معنا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فرانسوی ها در الجزایر مردم بی گناه را آواره و کشتند و آزادی را پایمال کردند، گفت: هر جا ردپایی از آمریکا و کشورهای اروپایی همچون فرانسه دیده می‌شود حق مردم آن منطقه را پایمال می کنند و با حمایت از عوامل تروریستی دست به جنایات وحشتناک می‌زنند و پناهگاه منافقین و تروریست های که دست به ترور ۱۷ هزار نفر از مردم ایران زدند شده اند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اسلام ناب پاسخگوی همه ی خواسته های مردم برای دستیابی به یک تمدن صحیح است، عنوان کرد: به هر حال باید تجدیدنظری حساب شده صورت بگیرد و بر اساس مبانی صحیح زیرساختی اندیشه و فکر انسانی تنها اسلام ناب به معنی صحیحش نه اسلام آمریکایی و انگلیسی، پاسخگوی خواسته مردم است.

 

وی در پایان تاکید کرد: نوجوانان و جوانان در  گام دوم انقلاب از بهترین و مناسب ترین نیروهایی هستند که توان پیاده کردن آرمان بزرگ انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی را دارند.

 

 

 

 

کد خبر 989326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha