بیش از ۱۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت رفع تصرف شد 

خانباز امیر افضلی گفت: در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال بیش از ۱۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت از ید متصرفین خارج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، «خانباز امیر افضلی» گفت: در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال بیش از ۱۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت از ید متصرفین خارج شد.





فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: بر همین اساس ۱۸ هکتار و ۳ هزار و ۹۴۴ متر مربع از اراضی ملی روستای گورکت استریچ بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت که چندی قبل  توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.




وی افزود: نیروهای پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری نیروی انتظامی  شهرستان جیرفت، این اراضی ملی را از ید متصرفین خارج کرده و به دولت باز گرداندند.




امیرافضلی با تاکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی، تصریح کرد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مفاد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم می شود.



 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در خاتمه ضمن درخواست از دوستداران طبیعت، عنوان کرد: مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند با شماره گیری ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌ سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و غیره اطلاع ‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران ‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 989328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha