سرانه فضای آموزشی در شهرستان دلفان وضعیت مناسبی ندارد

غفوری نژاد با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرستان دلفان نسبت به دیگر مناطق استان وضعیت مناسبی ندارد، گفت: در طرح آجر به آجرد ۲۴ واحد آموزشی با ۸۷ کلاس درس با مشارکت خیرین در لرستان آغاز شده است.

« امیر غفوری نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: با جذب مشارکت خیرین در راستای تقویت سرانه آموزشی در استان و بهسازی و نوسازی مدارس تلاش می شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به وضعیت سرانه آموزشی در شهرستان دلفان، بیان کرد: متاسفانه سرانه فضای آموزشی در شهرستان نورآباد نسبت به میانگین استان وضعیت مناسبی ندارد.

 

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای بهبود وضعیت سرانه آموزشی در شهرستان دلفان، ادامه داد: ما برای جبران این عقب افتادگی، نیازمند تلاش برای ایجاد مدارس مستحکم ، ایمن و مناسبی هستیم تا ان شاالله در آینده این کمبود مرتفع شود .


غفوری نژاد با بیان اینکه در طرح آجر به آجرد  ۲۴ واحد آموزشی با ۸۷ کلاس درس با مشارکت خیرین در لرستان آغاز شده است، گفت: ۷۷ درصد این مدارس با مشارکت خیرین در دست اجرا هستند.

 

وی بیان کرد: این تعداد کلاس درس با اعتبار کلی ۴۴ میلیارد تومان در شهرستان دلفان احداث می شوند.

 


مدیر کل نوسازی مدارس ضمن تشریح طرح آجر به آجر  گفت: در ۷ ماه گذشته در جهت ایجاد عدالت آموزشی  کار اجرایی  ۱۸ واحد آموزشی با ۵۱ کلاس درس و ۳۰۶ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های سلسله و دلفان شروع شده و خوشبختانه تا امروز هم از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند .



وی اضافه کرد: علی رغم کمبود محسوس هنرستان در شهرستان دلفان، این شهرستان فاقد هنرستان آموزشی بوده  که با پیگیریهای صورت گرفته هم اکنون شاهد پیشرفت خوب اجرای ساخت هنرستان هستیم.

 

غفوری نژاد ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم تا مهرماه سال آینده، ساخت این هنرستان هم به اتمام برسد و در اختیار دانش آموزان مستعد این منطقه قرار بگیرد.



مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ادامه از مشارکت قرارگاه امام رضا (ع) در ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار خبر داد و اظهار کرد: به مناست گرامیداشت میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام ۴ مدرسه با ۱۱ کلاس درس با اعتبار ۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت قرارگاه امام رضا (ع) در روستاهای اشرف آباد، بابا محمد سنجابی، قمش کاکاوند، ده پهلوان کاکاوند شهرستان  دلفان کلنگ زنی شده است.
 

کد خبر 989374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha