اجرای طرح دیده وری مراقبت از بیماری ایدز در زندان جیرفت

فرزانه برخوری گفت: طرح دیده وری مراقبت از بیماری ایدز در زندان جیرفت در راستای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر و همچنین اجرای برنامه‌های بهداشت و سلامت، با اعزام کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت جیرفت اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، امروز دوشنبه ۱۲ آبان طرح دیده وری مراقبت از بیماری ایدز در زندان جیرفت اجرا شد.

 

 

 

«فرزانه برخوری» در این خصوص، گفت: در راستای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر و همچنین اجرای برنامه‌های بهداشت و سلامت، نمونه‌گیری تست سریع HIV مددجویان اداره زندان شهرستان با اعزام کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت جیرفت انجام شد.





 رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت افزود: این طرح سالانه در یک مرحله انجام می شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا در چند مرحله اجرا می شود و از کل زندانیان تعداد ۲۵۰ مددجو مورد آزمایش قرار می گیرد.







«وحید هادی زاده» در ادامه، گفت: به منظور اجرای طرح دیده وری برای مراقبت از بیماری ایدز در زندان جیرفت در بازه زمانی ۱۴ مهر الی ۱۲ آبان سال جاری قریب ۲۰۰ نفر از زندانیان مرد و زن توسط کارشناس های کلینیک بیماری های رفتاری و تکنسین های مبارزه با بیماری های واگیر به صورت تصادفی مورد آزمایش « ریپدتست» HIV قرار گرفتند.
 




مسئول واحد بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان جیرفت بیان کرد: در صورت مثبت بودن جواب آزمایش‌ها، با رعایت اصل محفوظ ماندن اطلاعات، فقط به خود فرد بیمار اطلاع داده‌ شده و برای تشکیل پرونده، مشاوره و شروع درمان به پزشک متخصص عفونی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرکز بهداشت شهرستان ارجاع داده می‌شود.


 



وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به این که برنامه‌های کاهش آسیب رفتارهای پرخطر یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه بهداشت است بنابراین تلاش می‌شود در راستای پیشگیری از بیماری‌های واگیر و کاهش هزینه‌های درمانی، آموزش‌های صحیح و مستمر به مددجویان و کارکنان اداره زندان ارائه شود.

کد خبر 989399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha