همایش روحانیون شیعه و سنی کردستان برگزار شد

همایش روحانیون شیعه و سنی کردستان با موضوع مقابله با جریانات انحرافی در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، همایش روحانیون شیعه و سنی کردستان با موضوع مقابله با جریانات انحرافی و به مناسبت هفته وحدت با حضور جمعی از روحانیون و علما و مسوولان استانی به صورت ویدیوکنفرانس در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این همایش با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام بیان کرد: تویه به ساحت مقدس پیامبر منجر به ناراحتی تمامی مسلمانان شده است چرا که  شخصیت و معنویتی که پیامبر(ص) داشته‌اند در زمان خودش نزد مخالفینش هم قابل احترام بود.

 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه پیامبر اکرم نقطه وحدت مسلمانان جهان محسوب می‌شود،؛ اعلام کرد: از ویژگی‌های بارز ایشان می‌توان به صداقت، امانتداری، معنویت، ساده‌زیستی و در نهایت استکبارستیزی اشاره کرد.

 

وی بیان کرد: امروز فرقی نمی‌کند چه کسی در راس حکومت آمریکا باشد چون در طول انقلاب دیده‌ایم هیچ کدام از سران آمریکا دلسوز ما نبوده‌اند و هر کدام به نوعی در حق ملت ما جنایت‌هایی روا داشته‌اند.

 

وی اضافه کرد: در این جهان هستی شاید کنترل گرانی و یا از بین بردن کرونا برایمان مقدور نباشد اما می‌توانیم همدیگر را دوست داشته باشیم و با دوری از نفرت‌پراکنی به نقاط اشتراک همدیگر توجه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: قطعا با وحدت و همدلی مسلمین و الگوگیری از پیامبر اسلام ما بر دشمنان پیروز خواهیم شد و استکبار بر سرجایش خواهد نشست و عقب رانده می‌شود.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس نیز در این همایش بیان کرد: گرچه امروز شاهد اهانت غرب و دشمنان اسلام به مقدسات مسلمانان هستیم اما بیداری ملت‌های مسلمان را نیز شاهدیم و علمای ایران اسلامی در محکومیت اهانت دشمنان همراه هستند.

 

سردار صادق حسینی با بیان اینکه مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد اما نباید از توانمندی‌ها نیز غافل باشیم، اذعان کرد: 40 سال در جنگ نابرابرانه در برابر دشمنان جنگیدیم و پیروز میدان شدیم.

 

وی با بیان اینکه اوج دشمنی آمریکایی‌ها در شهادت حاج‌قاسم سلیمانی یکی از برجسته‌ترین و نامی‌ترین فرماندهان ایران نمایان ش، افزود: دشمنان برای ایجاد تفرقه‌افکنی و نفوذ، گسترش طرفداران غرب،  ترویج مطالبات قومی و مذهبی و جذب جوانان، استفاده از گروه‌های تندرو و تکفیری‌ها، تشویق برای ارتباط با خارج بسترسازی برای ترویج مطالبات غیرشرعی و غیرقانونی، کم‌جلوه‌دادن خدمات نظام و زیرسوال بردن اقدامات برجسته کشور و ناکارآمدی نظام تلاش می‌کند اما با شکست مواجه می‌شوند چرا که با سد مردمی و با هدایت و رهبری حضرت آقا در این موضوعات پیروز بوده‌ایم.

 

استاد دانشگاه‌های کردستان نیز در این همایش بیان کرد: هفته وحدت به عنوان یکی از ابتکارات نظام اسلامی برای جلوگیری از اختلاف بین شیعه و سنی است و امروز می‌بینیم که شیعه و سنی در کنار هم با اتحاد و همدلی زندگی می‌کنند.

 

 عبدالسلام کریمی گفت: همه ما با وجود اختلاف در سلایق، نظر و ایده اما در دین رحمت و مهربانی همراه و همسو هستیم چرا که دین ما همگانی است و برای پیشبرد دین مبین اسلام همه همراه هستیم.

 

وی عنوان کرد: بازگشت به قرآن و سنت، مراجعه به مراجع، خشکاندن بذر اختلاف و  تاکید بر مشترکات و رها کردن اختلافات از راههای ایجاد وحدت  و رفع تکفیر به شمار می‌روند که باید مورد توجه همه مسلمانان باشد.

 

ماموستا یدالله محمدی از روحانیون اهل سنت کردستان نیز در این همایش بیان کرد: بساط شیطانی دشمنان و استکبار جهانی در حال برچیده شدن است و وجود بیش از هشت هزار مسجد در کشوری مانند روسیه بیانگر همه‌گیر شدن اسلام است.

 

وی با محکوم کردن اهانت دولت فرانسه به پیامبر عظیم الشان اسلام گفت: دولت فرانسه با سیاست دولت خبیث خود و با همراهی آمریکای منحوس در صدد توهین است و می‌داند توهین به مقدسات ما جبهه مسلمانان را تقویت می‌کند.

 

این روحانی اهل سنت اظهار کرد: امروز اگر استکبار و شیطان به ساحت پیامبر کم لطفی می‌کند می‌داند که نقطه حساس اسلام و مسلمین است اما باید بداند که این گستاخی باعث اتحاد بیشتر است.

 

وی اضافه کرد: باید ظالمان را نابود کنیم و آنها را سر جای خود بنشانیم چرا که بوی پیامبر اکرم  همه جا را فرا گرفته و با توهین به ساحت مقدس ایشان نورانیت ایشان بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

 

کد خبر 989422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha