شورای پنجم پروژه های حمل و نقل پیاده را در اولویت قرار داده است

مهدی نیا گفت:شورای پنجم از ابتدای شروع کار خود سعی بر آن داشته پروژه های حمل و نقل پیاده را اولویت خود قرار دهد و این پروژه که یکی از پروژه های اصلی در بافت مرکزی شهر مشهد است، با اولویت پیاده محوری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدهادی مهدی نیا» امروز( ۱۲ آبان) در مراسم افتتاح مسیر تشرف به حرم از بازارچه سراب، اظهار کرد: یکی از تغییراتی که ظرف سه دهه گذشته در تعریف مواجه شهر با حمل و نقل و امور و مرور اتفاق افتاده، تغییر نگاه از حمل و نقل خودرو محور به پیاده محور است.

 

عضور شورای شهر مشهد افزود: شورای پنجم نیز این قاعده مستثنی نبوده و از ابتدای شروع کار خود سعی بر آن داشته پروژه های حمل و نقل پیاده را اولویت خود قرار دهد و این پروژه که یکی از پروژه های اصلی در بافت مرکزی شهر مشهد است، با اولویت پیاده محوری به بهره برداری رسید.

 

وی بیان کرد: امروز ما بخشی از کارهای زیرساختی این پروژه را شاهد هستیم اما بخش مهم تر این پروژه در رابطه با فرهنگ سازی است و این مهم مهیا نمی شود مگر اینکه مدیریت شهری با مشارکت مردم وارد کار شود.

 

مهدی نیا تصریح کرد: اگر پروژه هایی را اجرایی کنیم که در آن شاهد همراهی مردم نباشیم، به نتیجه مطلوبی دست پیدا نمی کنیم، پیاده مداری گفتمانی است که امروز بدنه علمی شهرسازی بر آن صحه می گذارد که این امر باید با مشارکت مردم اتفاق افتد.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه اگر پروژه‌های ما همراه و هماهنگ با دستاوردهای علمی دنیا باشد ولی همراهی مردم را نداشته باشیم، به نتیجه مطلوبی دست پیدا نخواهیم کرد، گفت: پیاده‌مداری گفتمانی است که امروز بدنه علمی شهرسازی به آن صحه می‌گذارد ولی این موضوع باید با مشارکت عمومی اتفاق بیفتد.

 

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که علیرغم همه مشکلات موجود در بحث زیرساختی و در زمان طراحی این پروژه، همراهی و مشارکت کسبه و ساکنان را داشتیم؛ لذا از صبر و حوصله ایشان و نیز تلاش‌های مدیریت شهری که سعی کرده پروژه را با همراهی مردم پیش ببرد، تشکر می‌کنیم.

 

وی گفت: شهرداری در اجرای پروژه‌های اینچنینی که در بافت‌های تاریخی و سنتی شهر شاهد هستیم، باید به لحاظ معماری، سنخیت لازم با بافت اطراف را مدنظر داشته باشد و دقت روی جزئیات را هم افزایش دهد چراکه موجب ارتقاء کیفیت و رضایتمندی عمومی می‌شود.

 

کد خبر 989467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha