راه های جدید  برای یاری بیماران کرونایی و کادر درمان کلید می خورد

حجه فروش با اشاره به پیشنهاد ارتباط تصویری پزشکان با بیماران کرونایی بستری در منازل گفت: حذف همراهان بیماران کرونایی می تواند به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کند.

«مصطفی حجه فروش»، دبیر کانون های خدمت رضوی اصفهان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان گفت: در نشستی باحضور جمعی از خیرین، مسؤلین بیمارستان های کرونایی، اساتید و مسؤلین بهداشتی استان، طرح هایی برای کاهش مشکلات جهت بررسی و تبادل نظر مطرح شد تا با  همراهی جبهه مردمی سلامت، مسؤلین بهداشت و درمان و خیرین و خادمیاران اجرایی شود.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان با اشاره به طرح حمایت از بیماران تنفسی کرونایی گفت: با توجه به پیش بینی ها در فصل سرما احتمال افزایش بیماران بستری هست و باید تدابیری برای آزادشدن تخت های بستری اتخاذ شود.


حجه فروش افزود: در این طرح  با  20 درصد کاهش پذیرش بیماران و 20 درصد افزایش ترخیص  بیماران، حدود 150 تخت بستری آزاد می‌شود که معادل یک بیمارستان 150 تخت خوابی می باشد .


وی ادامه داد : در مرحله ورود بیماران به بیمارستان، بیمارانی که شرایط متعادل تری دارند تحت نظر پزشک و با ارائه کپسول اکسیژن به صورت امانت و تجویز داروهای مورد نیاز، دوران بستری خود را در منزل می گذرانند، همچنین بیمارانی که بعد از بستری شدن وضعیت متعادلی پیدا کردند ادامه دوره نقاهت را با در اختیار گذاشتن تجهیزات و داروها در منزل سپری می کنند که باعث ایجاد ظرفیت آزاد تخت های بیمارستانی برای پذیرش و بستری بیماران بد حال می شود.


وی همچنین اضافه کرد: باتوجه به اینکه امکانات بیمارستان ها محدود است و نیاز به تأمین تجهیزات وجود دارد، خیرین می توانند با نذر و وقف، بخشی از تجهیزات را تأمین کنند و حتی به صورت امانت در اختیار بیمارستان ها و بیماران قرار دهند.


وی ابراز داشت: با توجه به اینکه در بیماری کرونا داروی قطعی و واکسن وجود ندارد، دو مورد، یکی مراقبت های پرستاری و دیگری اکسیژن رسانی حایز اهمیت است و باید راهکاری اندیشیده شود که درصورت بستری این بیماران در منزل، خدمات پرستاری و پزشکی در منزل به بیماران ارائه شود که این امر با کمک مراکز مراقبت در منزل تحت نظر بیمارستان ها قابل اجرا خواهد بود.

 

وی متذکر شد: همچنین ایجاد مراکز کال سنتر به صورت تماس با بیماران به صورت صوتی و تصویری و کنترل بیماران می تواند این امر را تسهیل کند و در این بخش نیز می توان از متخصصین دانشگاهی کمک گرفت .


حجه فروش گفت: حدود 400 نفر از مهندسین پزشکی جوان به صورت رایگان آماده خدمت رسانی به بیماران هستند و  اگر شرایط ارائه تجهیزات به بیماران در منزل فراهم شود، این جهادگران می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در تجهیزات به بیماران خدمات ارائه دهند و در حال حاضر 80 نفر از این مهندسین در مرکز نیکوکاری فعال می باشند .


دبیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان گفت: با توجه به اهمیت حفظ سلامت کادر سلامت و همراه بیماران، طرح نانوسیلور مطرح شد که در این طرح لباس مورد استفاده افراد در هربار استفاده با هزینه 4000 تومان با نانوسیلور در مقابل نفوذ ویروس مقاوم می شود.


حجه فروش در ادامه به طرح حذف همراه بیماران اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه همزمان با حضور بیمار در بیمارستان، حدود 5 نفر همراه تا انتهای درمان در بیمارستان ها حاضر می شوند و حضور این افراد در جامعه خود باعث انتقال بیماری کرونا خواهد شد که می توان با حذف همراهان بیماران از شیوع هرچه بیشتر بیماری پیشگیری کرد و این طرح نیز با کمک داوطلبین جبهه مردمی سلامت و اضافه شدن نیروهای داوطلب و پرستاران به کادر درمان قابل اجرا است.

کد خبر 989516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha