معرفی سیره و سنت حسنه پیامبر(ص) برای بشریت ضروری است

مروارید با تاکید بر اینکه پیامبر(ص) نماد اخلاق، فضائل انساني و رحمت حق است، گفت:حضرت محمد(ص) الگویی برای تمام بشریت است پس ضروری است اخلاق، سیره و سنت حسنه ایشان به خوبی برای عالمیان معرفی شود.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: مسلمین نقاط مشترک زیادی دارند ولی ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) در نزد همه فرق و مذاهب مختلف اسلامی بی تردید پذیرفته شده و مورد عزت و احترام همه است لذا پیامبر (ص) درخشان‌ ترین ستاره در عالم کائنات است که نور بی پایانش همه جا را منور کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) الگویی برای تمام بشریت است پس ضروری است اخلاق، سیره و سنت حسنه ایشان به خوبی برای عالمیان معرفی شود، افزود: ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) فرصت بسیار خوبی برای همگرایی بیشتر جوامع اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) نماد اخلاق و فضايل انساني و رحمت حق است، او هديه و رحمت آسماني است كه جهان و انسان از او سرچشمه دارد، اظهارکرد: بی ترديد اگر حضرت محمد (ص) متولد نمي شد حيات انسان از طراوت، شكوه معنوي و جذبه هاي قرب و وصل بي بهره بود لذا بشريت نيازمند وجود و فضايل شخصيتي و پيراموني او است.

 

مروارید در خصوص اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر(ص) هم گفت: مسئله اهانت به اولياء و پيامبران الهي و مقدسات اديان توحيدي موضوعي تازه و جديدي نيست و اهانت، استهزا، تخريب و تحريف جرياني است كه همواره، غربي‌ها به شكل‌هاي گوناگون به آن دامن زده‌اند و سناريوهاي متعددي را در اين راستا عملياتي كرده‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه حضرت محمد(ص)، خاتم پیامبران، احیاگر و حافظ کتب آسمانی پیامبران پیش از خود است، گفت: پیامبر اسلام نماد همه ارزش‌های انسانی است و دینی که برای بشریت آورد، قدرت اداره تمام شئون زندگی انسان معاصر را دارد و سعادت بشریت در دنیا و آخرت را رقم می ‌زند.

کد خبر 989596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha