بدون تقریب و وحدت نمی توان پیام پیامبر اکرم (ص) ومکتب اهل بیت(ع) را به دنیا بازگو کرد

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) گفت: ما بدون تقریب و وحدت نمی توانیم پیام پیامبر اکرم (ص) ومکتب اهل بیت(ع) را به دنیا بازگو کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سعید جازاری» شامگاه دوشنبه ۱۲ آبان به مناسبت ولادت پیامبر اسلام(ص) در حوزه علمیه ثامن‌الائمه(ع)‌ به سخنرانی پرداخته و گفت: بحث وحدت و تقریب از ملازم ها وضرورت‌های امروز یک جامعه موفق است. خصوصا در جامعه ای که دارای تنوع دینی و مذهبی باشد.

وی افزود: متأسفانه شاهد هستیم برخی به دنبال جریان‌های خلاف وحدت و تقریب در حوزه و دانشگاه و محیط های فرهنگی هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رسالت خاص حوزوی‌ها این است که بتوانند ضرورت‌ها را درک، پیاده و منتقل کنند و خودشان الگوی عملی و آسانی قرار بگیرند. عنوان کرد: ما بدون تقریب و وحدت نمی توانیم پیام پیامبر اکرم (ص) ومکتب اهل بیت(ع) را به دنیا بازگو کنیم.

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) ادامه داد: وقتی ما نتوانیم با همسایه خودمان و دیگر برادران و خواهران دینی از مذاهب مختلف ارتباط دوستانه برقرار کنیم طبیعتاً نمی‌توانیم در سطح بین الملل و جامعه جهانی نقش موثر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین جازاری بیان کرد: گاهی برخی افراد تندرو گروه‌های درست می‌کنند و حرکت‌هایی انجام می دهند و از مناسبات ماه ربیع و دیگر ایام ، برای ضربه زدن به دیگر برادران استفاده می کنند. نتیجه این می شود که در فرانسه کاریکاتوری کشیده می شود به جای یک موضع مشترک علیه این حرکت، تفرقه بین مسلمانان باعث موفقیت همان گروه می‌شود. البته نهضتی شروع شد، هشتک هوایی زده شد ولی اگر عنصر همراهی و وحدت و تقریب قوی‌تر بود اثر آن دیده می‌شد.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه اسلام را قدرت می دهد. اظهار کرد: وحدت رسالت پیغمبری را در جامعه بیشتر محقق می کند. برای اینکه در جامعه ما به عنصر وحدت برسیم افرادی باید اهمیت آن را نشر دهند، ترویج کنند ومحور عقل گرایی وحدت را باز نشر کنند که این وظیفه بر عهده طلاب است؛ چراکه رسالت دانشگاه تولید و نشر علم است ولی در حوزه، مفهوم قداست مقدم بر علم است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: بالاترین پیام های مقام معظم رهبری در سال های اخیر تاکید ویژه بر مسأله تقریب، وحدت و اهمیت دادن به رجال اهل سنت و دوری از توهین و نفاق است.

کد خبر 989625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha