وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر سیاه شد

حبیب زاده گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر سیاه شد و از فردا چهارشنبه ۱۴ آبان برخی از اصناف در این شهرستان ها تعطیل خواهد شد.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 74 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و مجموع بیماران بستری شده به رقم 387 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 64 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارد و 64 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه در همین مدت 6 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و مجموع فوت شدگان استان از ابتدای شیوع این بیماری به رقم 775 نفر رسید.

 

حبیب زاده اعلام داشت: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر در وضعیت سیاه، شهرستان های پارس آباد و خلخال در وضعیت قرمز، شهرستان بیله سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان های گرمی، نمین، اصلاندوز و کوثر نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه وضعیت سیاه شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر از فردا چهارشنبه 14 آبان برخی از اصناف در این شهرستان ها تعطیل خواهد شد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: نظارت های میدانی از محل کسب و کار و اصناف نیز به همت کارشناسان بهداشت محیط افزایش داشته و امیدواریم با این روند نظارتی با کمک مردم استان بتوانیم شیوع این بیماری را کاهش دهیم.

 

حبیب زاده اظهار داشت: سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل نگران کننده است و روزهای سختی برای کادر درمانی استان در پیش خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: سفر و تجمع خانوادگی همچنان عامل شیوع بیماری کرونا است و امیدواریم تجمع های خانوادگی و به ویژه عروسی ها کاهش داشته باشد و گرنه شاهد شیوع بیشتر این بیماری خواهیم بود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

کد خبر 989660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha