۲۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان جنوبی بستری هستند

مهدی زاده با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، گفت: هم اکنون ۲۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» عصر امروز (۱۳ آبان) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد:  گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان خراسان جنوبی گرفته شد که از این تعداد نمونه ۱۸۶مورد مثبت جدید شناسایی شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۶۴ بیمار در بیمارستان بستری و ۱۲۲ مورد نمونه گیری سرپایی بوده است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند همچنان در روند شیوع کرونا بالاترین آمار را دارد، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ مورد مثبت مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

 

مهدی زاده بیان کرد: همچنین در سربیشه، فردوس و زیرکوه هر کدام یک نفر، قاین ۴۸ نفر ، طبس ۴۳ نفر، نهبندان ۱۳ نفر، درمیان ۶ نفر و ۲ نفر در سرایان مبتلای جدید به کرونا داشته ایم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در حال حاضر ۴۴۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانها استان بستری هستند که ۲۹۷ نفر مبتلا قطعی به کرونا هستند.

 

وی با بیان اینکه ۴۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، یادآور شد: متاسفانه حال ۱۶ نفر از بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه وخیم گزارش شده است.

 

مهدی زاده عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت مورد فوتی جدید داشته ایم که پنج مورد مربوط به بیرجند، ۲مورد خوسف و یک نفر مربوط به سرایان است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه همچنین در به روزرسانی سیستم گزارش  هفت مورد فوت ثبت نشده که در خارج از استان رخ داده به خراسان جنوبی اعلام شده که چهار مورد مربوط به بیرجند، ۲ مورد طبس، و یک مورد از بشرویه است، افزود: در مجموع تاکنون تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به  ۳۲۷ نفر افزایش یافته است.

 

بیرجند، طبس و قاینات در استان خراسان جنوبی از جمله شهرستان‌های دارای محدودیت در فهرست جدید ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

 

براساس مصوبات نشست دیروز (شنبه) ستاد ملی کرونا، ۴۶ شهرستان‌ جدید نام برده شد که از روز چهارشنبه این هفته شامل محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ خواهند شد و سه شهرستان استان خراسان جنوبی در این فهرست هستند.

 

پیش از این محدودیت‌های ۱۰ گانه که از سه هفته قبل به شهرهای با وضعیت قرمز خراسان جنوبی بازگشت، با تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا یک هفته دیگر تا شانزدهم آبان ماه تمدید شد.

کد خبر 989695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha