مراکز درمانی و داروخانه‌ها موظف به اجرای طرح نسخه الکترونیک هستند

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اهمیت نسخه نویسی الکترونیک در جامعه گفت: مراکز درمانی و داروخانه‌ها موظف به اجرای این طرح هستند.

حجت الاسلام «مرتضی موحدی» ضمن تبریک هفته بیمه سلامت به خبرنگار شبستان  گفت:  دفترچه‌های کاغذی و اجرای طرح نسخ الکترونیک از سوی بیمه سلامت فرصت مغتنمی است که باید از عوامل این کار تقدیر و قدردانی کرد.گفت

 

امام جمعه شهرستان تویسرکان  با اشاره به اینکه اخیرا پالایشی در حوزه بیمه سلامت صورت می گیرد تا افراد نیازمند بدون پرداخت مبلغی بیمه شوند و افراد متمکن حق بیمه پرداخت کنند، افزود: باید در انجام این کار نهایت دقت باشد تا به دهک‌های پایین جامعه مساعدتی شود و از خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان و برخی با هزینه کم برخوردار شوند.

 

وی با تاکید به اهمیت طرح استحقاق سنجی در بیمه سلامت عنوان کرد: باید دهک‌های بالا که توانایی مالی دارند در برخورداری از خدمات بیمه حقی پرداخت کنند اما توقع داریم در خصوص دهک‌های پایین ملاحظه بیشتری شود.

 

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه طرح نسخ‌الکترونیک خدمات خاصی را برای پزشکان، داروخانه‌ها و بیماران فراهم کرده و دارای مزایای بسیاری است  گفت: امیدوارم این طرح بتواند در استان و به تبع در تویسرکان به خوبی اجرایی  شود تا همه از مزیت‌های آن برخوردار شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف نظام جمهوری اسلامی این است که فردی بدون بیمه نماند و بتواند از خدمات درمانی برخوردار شود که توقع داریم بیمه سلامت چتر حمایتی خود را طوری بگستراند که افراد و یا خانواده‌های بدون بیمه از امکانات لازم برخوردار شوند.

 

امام جمعه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه باید قبل از اجرای طرح استحقاق سنجی اقناع سازی افکار عمومی مورد توجه قرار می گرفت، تاکید کرد: باید اطلاع رسانی بیشتری نسبت به این طرح از سوی بیمه سلامت صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: قبل از اجرای این طرح باید تبلیغ و تبیین بیشتری می‌شد چرا که افرادی به ما مراجعه می کردند و اذعان داشتند که قبلا هزینه کمی برای حق بیمه پرداخت می‌کردند و امروز ملزم شده‌اند مبالغ بیشتری پرداخت کنند.

 

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه اخیرا جلساتی با مسوولان بیمه سلامت داشتیم و توضیحات خوب و قانع کننده‌ای دادند بیان کرد: کسانی که توانایی مالی دارند باید حق بیمه پرداخت کنند و افراد کم درآمد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

وی از مزیت‌های نسخه‌نویسی الکترونیک سخن گفت و خاطرنشان کرد: مراکز درمانی و داروخانه‌ها موظف هستند که این طرح را اجرایی کنند و احساس تعهد داشته باشند چرا که برای همه حتی خود آنها فرصت خوبی است.

 

امام جمعه شهرستان تویسرکان  یادآور شد: پزشکان و داروخانه‌ها با اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک زودتر می توانند حق خود را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه برای پیشرفت و آبادانی کشور باید از طرح هایی که مهم و اثرگذار بوده حمایت کرد و قدم‌هایی برداشت افزود: مراکز درمانی و داروخانه ها باید به سیستم نسخ الکترونیک متصل شوند و هرجایی مشکلی دارند رفع کنند تا از این نعمت موجود همه بهره‌مند شوند.

 

 

 

 

کد خبر 989788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha