سیاست بایدن در قبال مردم فلسطین و صحبت‌های سناتور دموکرات

به گفته کامیلا هریس ، دولت جو بایدن ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده ، سیاست های جنجالی دونالد ترامپ در مورد فلسطین و خاورمیانه را معکوس خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، به گفته کامیلا هریس ، دولت جو بایدن ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده ، سیاست های جنجالی دونالد ترامپ در مورد فلسطین و خاورمیانه را معکوس خواهد کرد.

 

هریس در پاسخ به سوالی درباره سیاست خارجی ایالات متحده در فلسطین و خاورمیانه، گفت: من و جو به طور مساوی به حقوق مردم فلسطین و اسرائیل احترام می گذاریم و تلاش خواهیم کرد که دو کشور مستقل ایجاد کنیم.

 

هریس افزود: ترامپ همواره از احزاب افراطی صهیونیستی برای عقب راندن مردم فلسطین و اشغال سرزمین های آنها حمایت کرده است ولی در صورت پیروزی ترامپ این سیاست معکوس خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما به راه حل دو کشور متعهد هستیم ، و با هر مرحله یک جانبه ای که این هدف را تضعیف می کند ، مخالفت کنید. ما همچنین با الحاق و گسترش شهرک های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری مخالفت خواهیم کرد.

 

یوسی داگان ، رئیس شورای اسکان اسرائیل در کرانه باختری آمریکایی ها را به رای دادن به دونالد ترامپ فراخواند. این مقام صهیونیستی گفته بود در صورت پیروزی ترامپ شهرک های یهودی نشین گسترش بیشتری خواهد گرفت.

 

دولت ترامپ در طول چهار سال ریاست خود قدس را به عنوان پایتخت تقسیم نشده اسرائیل و حاکمیت صهیونیستها بر بلندی های جولان سوریه را به رسمیت شناخته است و همچنین کلمه اشغال را از کرانه باختری حذف کرده است.

کد خبر 989815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha