پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان فرانسه دعوت جهانی به تفکر و تعقل است

حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان فرانسه در پی اهانت مکرون به پیامبر اسلام گفت: پیام رهبری به کل جهان بوده و دعوت به تفکر و اندیشه است و با توجه به اینکه این دعوت با فطرت انسان سروکار دارد، مورد اجابت قرار می گیرد.

حجت الاسلام «رضا کاظم لو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: اقدام رئیس جمهور فرانسه در حمایت از کسانی که به ساحت پیامبر گرامی اسلام اهانت کردند، از نظر عقلی و بدون در نظر گرفتن ایمان و عقیده، عملی زشت و محکوم است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: هیچ انسان آزاده ای مقدسات قوم و گروه دیگر را برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود زیرپا نمی گذارد و آن را پله ای برای رشد خود قرار نمی دهد، اگر مخاصمه سیاسی وجود دارد راهش همان مباحث سیاسی است نه اینکه به دین طرف مقابل اهانت شود بنابراین این عمل صورت گرفته بسیار زشت است.

 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان فرانسه در پی اهانت مکرون به پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد: در واقع نامه حضرت آقا به کل جهان بوده و دعوتی فطری است، دعوت به تفکر و تعقل است، دعوتی که در قرآن بر آن تأکید شده و مقام معظم رهبری به عنوان شاگرد مکتب قرآن، بخشی از این بیان را مطرح فرمودند.

 

حجت الاسلام کاظم لو اعلام کرد: در نامه مقام معظم رهبری به هیچ وجه نکته منفی نسبت به عقاید دیگران پیدا نمی شود و در هیچ سخنرانی رهبری مذهب و عقیده قومی مورد خدشه قرار نمی گیرد و در فرمایشات رهبری و همینطور امام خمینی (ره) احترام و تعامل مشاهده می شود.

 

وی عنوان کرد: دعوت رهبری دعوت به تفکر و اندیشه است و با توجه به اینکه این دعوت با فطرت انسان سروکار دارد، مورد اجابت قرار می گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در ادامه با اشاره به وظیفه مسلمانان در برابر اهانت دشمنان به مقدسات اظهار  کرد: مسلمانان در این زمان 2 وظیفه دارند یک وظیفه آنها تعمیق دینی است یعنی ما در درون جامعه باید به مسائل دینی بسیار بها داده، مسئولان ما هزینه کرده و علما باید بیش از گذشته تلاش کنند تا عقاید مردم ما ریشه دارتر از گذشته شود.

 

وی تأکید کرد: امروز شبهه بسیار است و ما نباید دنبال شبهه باشیم بلکه باید به دنبال تعمیق عقاید دینی باشیم و باورهای دینی را مستحکم کنیم و اینگونه باورهای دینی به درختی ریشه دار تبدیل می شود، بنابراین در هرجایی نظیر مساجد، دانشگاه ها، حسینیه ها و غیره باید در این خصوص کار شود.

 

حجت الاسلام کاظم لو خاطر نشان کرد: نکته دیگر در برخورد با اینگونه حوادث است؛ اعتراض باید عاقلانه باشد و خدا نکند کسی به بهانه پاسخ به این اقدام، حرکتی کند که به ضرر مذهب باشد و این تقابل باید عاقلانه و با درایت باشد.

 

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم در جامعه اسلامی به مسائل دینی بیشتر توجه کنیم؛ توقع از علما، اندیشمندان و بزرگان این است که با پیروی از ولی فقیه زمان هرچه بیشتر به مسائل دینی بپردازند زیرا امروز هجمه های فراوانی به مسائل دینی می شود و ما نباید ساکت بنشینیم بلکه باید به باورها عمق بخشیم.

 

کد خبر 989823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha