تمدید محدودیت های کرونا/ روند ابتلا به بیامری کرونا در لرستان افزایشی است

خادمی با بیان اینکه در هر شبانه روز ۱۱ لرستانی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست می دهد، گفت: در هفته های اخیر آمار مبتلایان در استان افزایشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(14 آبان) در جمعی از خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به آمار ها در هر شبانه روز حدود 11 لرستانی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست می دهد.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارند، افزود: برای کنترل بیماری محدودیت های در تردد و فعالیت کسب و کار ها در نظر گرفته شده است.

 

وی عنوان کرد: محدودیت‌های جدید کرونا در خرم‌آباد مرکز استان از امروز چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز اعمال خواهد شد.

 

خادمی افزود: تمام فعالیت‌های اصناف و مشاغل سطح سه و چهار که اغلب آموزشی و تجمع در مناسبت‌های مختلف است ممنوع شده است.

 

وی گفت:‌ گروه های شغلی سه شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی ها هستند و ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون حضوری نیز در این سطح دسته بندی شده است.

 

استاندار لرستان ادامه داد:‌ برای گروه چهار نیز برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه ها ممنوع است.

 

وی افزود: بر این اساس گروه های شغلی سطح ۲ شامل مراکز خرید، مرکز خرید و فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاهها، خیاطی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی با فروش شیرینی تر، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاههای مردانه، بازار فروش و مراکز شماره‌گذاری خودرو، فروش فرش و موکت ممنوعیت فعالیت دارند.

 

خادمی با اعلام آمادگی برای کاهش ظرفیت نیرو کار و تعطیلی ادارات، گفت:در جلسات ستاد مدیریت کرونا این موضوع مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و تصمیم مناسب در رابطه با کاهش فشار بیماری اتخاذ و به اطلاغ مردم خواهد رسید.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه تلاش می شود از امکانات است برای کمک به درمان بیماران کرونا استفاده شود، ادامه داد: متخصصان و صاحب نظران، پیشنهادات خود را در خصوص ساخت و تولید داروهای کمکی به دانشگاه علوم پزشمی استان ارائه دهند که پس از بررسی علمی دقیق و تایید نهایی از آنها برای کمک به بیماران استفاده شود.

کد خبر 989853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha