اگر جوامع اسلامی از قبل دین رشد نکرده از کوتاهی مسلمانان است

استاد حوزه علمیه گفت: دین اسلام کامل و صددرصد مترقی است اگر جوامع اسلامی از قبل دین رشد نکرده از کوتاهی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید جلال مجدهاشمی» شامگاه سه‌شنبه ۱۳ آبان  در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: ما نباید از باورها و اعتقادات دینی خود دست برداریم.

وی افزود: در ایامی همچون ولادت حضرت رسول(ص) قدر و ارزش چنین روزهایی را بزرگ بداریم، پیامبر اسلام(ص) اول شخصیت عالم هستی هستند و این بالاترین افتخار برای ما است که چنین پیامبری داریم، این افتخار، اعتقادات و باورها را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه والدین مسئول هستند که دین حق، اعتقادات و افتخارات دین اسلام را به نسل جوان منتقل کنند، اظهار کرد: همه ما مسئول هستیم که ارزش‌های الهی را در ذهنیت جامعه به خصوص نسل جوان وارد کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه جامعه باید در مسیر اعتقادات الهی ساخته شود، ابراز کرد: ما دین کامل و صددرصد مترقی داریم اگر جامعه از قبل دین آنچه که باید نشده از کوتاهی ما است؛ البته به برکت انقلاب تحول عظیمی در ایران و کل جهان به وجود آمده است اما ما نباید توقف کنیم باید سعی کنیم به قله برسیم.

وی با بیان اینکه ما چیزهایی داریم که دیگران ندارند ولایت امامت معنویت واقعیتی است که بسیاری آن را ندارند، گفت: روز ولادت پیامبر(ص) روز عطا و نعمت است از آن بهره‌‌های معنوی ببریم و اجازه ندهیم به غفلت بگذرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه هستی ما دین است، عنوان کرد: به حضور در مسجد و نماز جماعت اهمیت بدهید، تلاش کنیم که مکتب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در زندگی فردی و اجتماعی احیا کنیم.

کد خبر 989878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha