محدودیت‌های کرونایی قم ادامه دارد/وضعیت شلوغی مطب‌ها مطلوب نیست

سرمست از ادامه تداوم محدودیت‌های کرونایی در قم تا یک هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» امروز (چهارشنبه 14 آبان) در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به وضعیت کرونایی در قم گفت: محدودیت‌های کرونایی در استان یک هفته دیگر تمدید می‌شود و برگزاری هرگونه مراسم و یا تجمعی ممنوع است.
 

استاندار قم بیان داشت: همچنین برگزاری نمازهای یومیه صحن‌های روباز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بلامانع است و با رعایت کامل دستورات بهداشتی می‌تواند اجرایی شود.
 

وی گفت: صنف‌هایی ازجمله رستوران‌ها، کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی و... فقط با یک‌سوم ظرفیت می‌توانند فعالیت کنند و تمامی مراکز آموزشی، ورزشی، مراکز تفریحی و... نیز تا پایان هفته آینده به‌صورت حضوری فعالیت نخواهند داشت.


سرمست از وضعیت تجمع در مطب‌های پزشکان انتقاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید چاره‌ای برای این امر بیندیشد و نباید تجمع در مطب‌ها وجود داشته و بیماران پشت درب منتظر باشند.


استاندار قم بابیان اینکه باید از کرونا به‌عنوان فرصت استفاده کنیم گفت: یکی از فرصت‌ها، تحقق دولت الکترونیک است که از طریق آن بار مراجعه حضوری را به ادارات کاهش دهیم و در این راستا باید آموزش‌های لازم ارائه شود.


وی گفت: کوتاهی در اجرایی کردن دولت الکترونیک به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست و با دستگاه‌هایی که در این خصوص کوتاهی کنند، به‌شدت برخورد می‌شود.


سرمست در خصوص برگزاری امتحانات مدارس گفت: اولویت استان در این زمینه، مانند آموزش‌های غیرحضوری است و برگزاری حضوری این آزمون نیازمند نظر مساعد ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

کد خبر 989880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha