جذب ۵۴ درصدی تسهیلات کرونا توسط هنرمندان گیلانی/ مشارکت در مبارزه با کرونا فرهنگ عمومی شود

فاضلی پرداختن به اصل کرونا را از مباحث مهم فرهنگ عمومی در دنیا دانست و گفت: مشارکت در مبارزه با کرونا فرهنگ عمومی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(چهارشنبه، 14 آبان) در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر واکاوی برخی حوزه‌های فرهنگی گفت: در فرهنگ عمومی تقلیل‌گرایی امری ناپسند و نامطلوب است و نباید جلسات را به یک موضوع خاص منحصر کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه 26 نهاد فرهنگی متولی حوزه فرهنگ هستند به شرایط کشور به لحاظ شیوع کروناویروس و عدم فرهنگ‌سازی مناسب جهت استفاده از ماسک اشاره کرد و افزود: آموزش مهمترین اصل در فرهنگ‌سازی است.

 

وی پرداختن به اصل کرونا را از مباحث مهم فرهنگ عمومی در دنیا دانست و بیان کرد: مشارکت در مبارزه با کرونا باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده و فراگیر شود.

 

در حال حاضر 12 مقاله علمی و پژوهشی در مورد پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کرونا، پسا کرونا و کرونا و آزادی‌های فردی و اجتماعی در ایران نگاشته شده است و روزانه چندین هزار مطلب در این خصوص در دنیا منتشر می‌شود.

 

فاضلی مرگ‌اندیشی در خصوص کرونا را یکی از مباحث مطرح شده در دنیای امروز بدون توجه به تعداد ابتلا و بهبود یافتگان دانست و تصریح کرد: مرگ‌اندیشی از اساسی‌ترین بحث‌های جهانی است.

 

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به کسب و کارهای آسیب‌دیده از این بحران اشاره و بیان کرد: این تسهیلات ۱۲ درصدی در سه سقف به صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سامانه کارا ثبت‌نام کرده باشند، تعلق می‌گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جذب ۵۴ درصدی تسهیلات کرونا توسط اهالی فرهنگ و هنر گیلان خبر داد و اذعان کرد: روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها با همکاری فرمانداری با رفع نواقص پرونده متقاضیان، جذب صددرصدی تسهیلات را پیگیر باشند.

 

وی در پایان به درخواست برخی هنرمندان در صدور شهرستانی مجوز تئاتر اشاره و بیان کرد: تجربه خوبی در این تفویض اختیار نداریم و باید در تعامل با معاونت هنری و رفع چالش‌ها مجوز صادر شود.

کد خبر 989896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha