استان مرکزی پیشتاز در نهضت کمک مومنانه/مبارزه با موج سوم کرونا

سردار کریمی گفت: استان مرکزی از استان های پیشتاز در نهضت کمک مومنانه است.

سردار « محسن کریمی» ضمن تقدیر از همدلی و همراهی مردم و مسئولان استان در لبیک به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش همدلی و مواسات به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: شیوع کرونا یک فرصت مناسب بود برای نمایشی بزرگ از همدلی و همراهی که ملت ایران بار دیگر نشان دادند که در صحنه حاضر اند و گوش به فرمان رهبر و ولی امر خود فرا  داده و حماسه ای دیگر آفریدند.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه راه اندازی نهضت کمک مومنانه، یکی از اقدامات بسیار موثری که از ابتدای بیماری کرونا در حال انجام است، افزود: استان مرکزی از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در این اقدام خداپسندانه پیشتاز بوده  و در مراحل مختلف توانسته صدها هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کند.

 

وی با اشاره به اینکه این رزمایش با هدف کاهش آسیب های ناشی از کرونا و کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده انجام می شود، ادامه داد: امروز توان و تجربه گذشته برای راه اندازی پویش جدید به کار گیری شده است و امید است در این پویش نیز همواره شاهد حضور و مشارکت گسترده افراد جامعه و به ویژه خیرین و نیکوکاران باشیم.

 

حضور چشمگیر بسیجیان در رزمایش همدلی و مواسات

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیجیان با هدایت های سپاه، با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای نقش آفرینی در امر مبارزه و مقابله با بیماری کرونا حضور یافتند، گفت:یکی از بندهای مهم فرمان مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا کمک رسانی و استفاده از ظرفیت های نیروهای مسلح برای کمک به امر مبارزه و مقابله با شیوع بیماری کرونا است.

 

سردار کریمی اضافه کرد: در این راستا بسیجیان همیشه در صحنه با هدایت سپاه روح الله استان مرکزی تمامی ظرفیت ها و امکانات خود را در دو بعد غربالگری و کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت به میدان آوردند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه بسیجیان و پاسداران استان مرکزی کاملا به دستورات و فرمایشات مبارک مقام معظم رهبری پایبند هستند، ادامه داد: در همه ابعاد از جمله در اختیار دادن مراکز درمانی متعلق به سپاه در استان برای غربالگری و تست های اولیه، تولید ماسک و تجهیزات مقابله ای با این بیماری، مشارکت در امر غربالگری به شکل محله و منطقه محور، حضور بسیجیان متخصص در بیمارستان ها برای کمک به مدافعان سلامت و کادر درمان و پای کار آوردن اقشار مختلف مردم برای ادامه داشتن نهضت کمک مومنانه تلاش شده و این تلاش ها تا نابودی این ویروس منحوس ادامه دارد.

 

مبارزه با موج سوم کرونا نیازمند مشارکت عمومی

 

این مقامس مسئول در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مبارزه با موج سوم کرونا نیازمند مشارکت عمومی مردم در همه ابعاد است، گفت: مشارکت عمومی سبب انجام هر چه بهتر دستورالعمل های بهداشتی و کمک بیشتر در راستای رفع این بیماری منحوس می شود.

 

سردار کریمی ضمن تقدیر از حضور و مشارکت گسترده مردم استان مرکزی در این رزمایش ، بیان کرد: این حضور و مشارکت ولایتمداری و ولایتپذیری مردم استان را به مقام معظم رهبری، ارزش های اسلامی و انقلابی و همدلی و همراهی با نیازمندان را به خوبی نشان داد.

 

وی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همگان را ضروری دانست و اضافه کرد: از مردم شریف و هم استانی ها تقاضا داریم به دستورالعمل های بهداشتی پایبند بوده و در صورت امکان توان و امکانات خود را برای مبارزه با این بیماری در ابعاد مختلف پای کار بیاورند.

 

دعوت از جوانان متعهد و انقلابی برای مشارکت در امر مبارزه با کرونا

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به شیوع گسترده این ویروس و اهمیت سلامت همه اقشار جامعه گفت: بسیج سازندگی و سایر اقشار بسیج در طی یک فراخوان عمومی از کلیه جوانان متعهد و انقلابی دعوت می کند که در صورت امکان برای مبارزه با بیماری کرونا و خصوصا کمک به کادر درمانی و مدافعان سلامت پای کار بیایند تا شرایط جامعه به حالت عادی برگردد.

 

سردار کریمی اضافه کرد: این همکاری ها سبب رعایت هر چه بیشتر مسایل بهداشتی و شکست این ویروس و کمک به کادر بهداشت و درمان می شود.

 

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی برای آموزش و سازماندهی نیروهای فراخوان داده شده انجام شده است، ادامه داد: با آموزش نیزوهای بسیجی و جوان می توانیم در مسیر خدمت هر چه بهتر به بیماران کرونایی گام برداریم.

 

کمک های مادی و معنوی خیرین گره گشای کارها

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه ضمن تقدیر از حضور و مشارکت گسترده مردم مومن و نوعدوست استان مرکزی در کمک به نیازمندان و محرومین گفت: کمک های مادی و معنوی خیرین و نیکوکاران گره گشایی بخش بزرگی از مشکلات نیازمندان بود.

 

وی خاطر نشان کرد: از خیرین و افرادی که توانایی کمک برای تهیه بسته های معیشتی را دارند دعوت می کنیم که در راستای راه اندازی پویش جدید نهضت کمک مومنانه در استان پای کار بیایند تا از این طریق بتوانیم بخشی از آسیب هایی که به واسطه این بیماری منحوس ایجاد شده را جبران کنیم.

 

این مقام مسئول به مشارکت گسترده و همیشه در صحنه بودن ملت ایران اشاره کرد و ادامه داد: ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی در طول تاریخ نشان داده اگر اراده و همت های بلند خود را پای کار بیاورند در بحران ها پیروز و سربلند بیرون خواهند بود.

 

سردار کریمی اضافه کرد:برای برون رفت از این شرایط که امروز به واسطه کرونا به وجود آمده است باید عزم ملی را بکار گیریم و با تمام توان به مبارزه با این ویروس منحوس برویم.

 

فعالیت 800 گروه جهادی در امر مبارزه با کرونا

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت 800 گروه جهادی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این گروه های فعال برگرفته از اقشار مختلف مردم هستند آمادگی کامل برای نقش آفرینی جهت مبارزه و مقابله با کرونا را دارند.

 

وی افزود: از این تعداد گروه جهادی 20 گروه متخصص برای کمک به کادر ایثارگر درمان و 120 گروه نیز برای ضدعفونی و گندزدایی معابر سازماندهی شده اند که در صورت نیاز حاضر به خدمت رسانی هستند.

 

این مقام مسئول همچنین به اقدامات تخصصی بسیج در بخش های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در ایام کرونا تمامی اقشار تخصصی بسیج آماده باش بودند و اقدامات مختلفی به آحاد جامعه ارایه کردند.

 

سردار کریمی ادامه داد: هم اکنون این اقشار تخصصی و خصوصا بسیج سازندگی، بسیج جامعه پزشکی و بسیج طلاب در آمادگی کامل به سر می برند و هر زمان که کمیته استانی اعلام نیاز کند این بسیجیان آماده خدمت هستند.

 

تولید بیش از 4 میلیون 700 هزار ماسک توسط بسیج سازندگی

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های سپاه و بسیج در راستای تولید ماسک اشاره کرد و گفت: تهیه و تولید ماسک بهداشتی از جمله فعالیت هایی بود که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به کمبود ماسک در ایام شیوع کرونا و اهمیت استفاده از ماسک اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا بسیج سازندگی پای کار آمد و با تولید ماسک بهداشتی این کمبود را جبران کرد.

 

سردار کریمی با بیان اینکه تاکنون بیش از 4 میلیون و 700 هزار ماسک تولید شده است، ادامه داد: 25 کارگاه تولید ماسک در استان فعالیت می کنند که با تولیدات خود مشکل کمبود ماسک را تا حدودی مرتفع کردند.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: بیش از 190  هزار بسته معیشتی به همت بسیج سازندگی در اختیار افراد آسیب دیده از کرونا قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مردم استان مرکزی و مسئولان در راستای لبیک به بیانات مقام معظم رهبری تلاش گسترده داشتند و خوش درخشیدند.

کد خبر 989898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha