اهتمام مجلس برای اصلاح ساختار بودجه/ بر ظرفیت‌های فراوان داخلی توجه شود

گودرزوند چگینی از اهتمام مجلس برای اصلاح ساختار بودجه‌ در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: کشورمان ظرفیت‌های داخلی زیادی دارد که باید از آن در فرآیند بودجه‌ریزی استفاده کرد.

«مهرداد گودرزوند چگینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مشکلات اقتصادی از یک سو و کاهش درآمدهای نفتی از یک سوی دیگر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مجلس برای اصلاح ساختار بودجه اهتمام خوبی دارد زیرا کشورمان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی زیادی برای این امر برخوردار است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این نکته که انتظار داریم دولت در لایحه بودجه سال 1400، نگاهی عمیق‌تر داشته باشد و تمام حوزه‌ها را مورد توجه قرار دهد عنوان کرد: مجلس سعی دارد که ساختار بودجه کشور را به سمت و سوی استفاده حداکثری از  ظرفیت‌ها و منابع داخلی متمرکز سازد.

 

گودرزوند چگینی استفاده از صنایع تبدیلی در بخش‌های نفت و گاز، بهره بردن از سایر منابع حاصلخیز در حوزه کشاورزی و نظایر آن را از جمله ظرفیت‌های خوب اقتصادی کشور تلقی کرد و ابراز داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که تصویب لایحه بودجه 99 در یک شرایط کرونایی و کاملاً ویژه توسط سران قوا انجام شد.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس شیوع کرونا و یا اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن را از جمله علت‌های مهم بروز کمبود بودجه و اعتبارات دولت در سال 99 دانست و تصریح کرد: البته برای جبران این کمبود بودجه و اعتبارات راه‌هایی پیش‌روی دولت قرار دارد که فروش املاک مازاد دولتی یکی از این روش‌ها محسوب می‌شود.

 

وی این موضوع را که بخشی از درآمدهای کشور به طور مثال در بخش فروش نفت به‌علت تحریم‌ها و کارشکنی‌های دشمن تحقق پیدا نکرده است یادآور شد: مجلس در کنار دولت تمام سعی خود را انجام می‌دهد تا مشکلات را به حداقل برساند علاوه بر این‌ها برای حمایت از دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه هم برنامه‌ریزی خوبی کرده است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه در شرایط حال حاضر نگاه برنامه‌ای می‌تواند کلید موفقیت و مانع رشد فاصله طبقاتی باشد اذعان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری توجه به اقتصاد و فرهنگ می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت کشور باشد مجلس یازدهم هم همین موضوع را در دستور کار خود دارد.

 

گودرزوند چگینی توجه بسیار زیاد مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به مولفه‌هایی مانند تولید و اقتصاد را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از ظرفیت‌های ما در بخش‌های تولیدی بلا استفاده مانده که لازم است با اجرای برنامه‌ها و سیاست‌هایی، واحدهای غیرفعال را به چرخه تولید بازگردانیم.

 

کد خبر 989906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha