توسعه فرهنگ جهادی بستر تحقق رشد و توسعه است

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه جهاد جوشیده از اعتقادات ایمانی است، گفت: توسعه فرهنگ جهادی بستر تحقق رشد و توسعه همه جانبه در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین« سید احمد رضا شاهرخی» امروز (۱۴ آبان)در جلسه هماهنگی گروه های جهادی، بسیج سازندگی استان، سازمان تبلیغات اسلامی، قرارگاه صاحب الامر و شبکه بهداشت و درمان استان، اظهار داشت:  جهاد میدان وسیعی دارد که برخواسته از اعتقادات ایمانی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: جهاد از اعتقادات ایمانی جوشیده شده و تمام امکانات مادی و معنوی را به کار می گیرد تا برای اهداف تعریف شده که گاهی ارتقای فرهنگی است، گاهی رشد و توسعه اقتصادی است و گاهی هم حوادثی است که به صورت طبیعی و یا غیر طبیعی برسد.

 

وی بیان کرد: قطعا ثوابی که جهاد در راه مقابله با دشمن در جنگ هشت ساله دارد، برای جهاد در عرصه های خدمت رسانی، فرهنگ و محرومیت زدایی وجود دارد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به برنامه ریزی گروه های جهادی برای لبیک به ندای رهبری و کمک به مردم برای کنترل بیماری کرونا، گفت: برنامه های انجام شده در بسیج سازندگی و گروه های جهادی برای کنترل این بیماری امید بخش  است.

 

وی خاطرنشان کرد: می طلبد که نشست ها و جلسات هماهنگی بیشتر شود و نقاط ضعف و قوت برای خدمت رسانی بهتر شناسایی شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه احساس می شود گسستی بین گروه های جهادی و ستاد کرونا وجود دارد، ادامه داد: تلاش می شود در قالب این نشست ها و برنامه های هماهنگ این گسست و فاصله پر شود.

 

امام جمعه خرم آباد افزود: در سلسله جلساتی باید انسجام بیشتری بین گروه های جهادی برقرار شود و این مهم منجر به تقویت خدمت رسانی به مردم بویژه محرومان شود.

 

وی با بیان اینکه لرستان را باید لرستانی ها بسازند، تاکید کرد: توسعه و تقویت همکاری و همفکری بین گروه های جهادی و سازمان ها و ارگان ها می تواند بستر رفع مشکلات مردم وشناسایی ظرفیت های بومی در راستای تحقق رشد و توسعه استان باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه هیچگاه دستی از بیرون برای ساختن و آبادانی لرستان نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: توسعه و رشد اقتصادی و فرهنگی باید در درون استان صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: اگر هم دستی از بیرون باشد باید مردم استان به یاری آن دست رفته و ستاد اجرایی استان برای کمک حاضر باشند.

 

وی ابراز کرد: در الیگودرز، کوهدشت، پلدختر و برخی نقاط استان امروز بنیاد مستضعفان و وزارت تعاون کارهای را برای زدودن محرومیت از چهره استان و خدمت به  شروع کرده اند.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: نیروهای حزب الهی، مومن و انقلابی می توانند یاری رسان برنامه های خدمت رسانی بنیاد مستضعفان، وزارت تعاون و دیگر ارگان ها در راستای توسعه استان و تقویت خدمت رسانی به مردم باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی باید پای کار  باشند و در بسیج، سازندگی و رشد و توسعه استان سهیم باشند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: به حمد الله زمینه خوبی در استان فراهم است و استان را باید همین گروه های جهادی و مردم لرستان با هم افزایی توسعه و ارتقای فرهنگی استان را رقم بزنند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید به اینکه توسعه فرهنگ جهادی بستر رشد و توسعه است اظهار کرد: تقویت هماهنگی بین گروه های جهادی بستر تقویت و نهادینه سازی فرهنگ جهادی در جامعه است.

 

کد خبر 989947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha