«پیک کتاب» در فاروج راه اندازی می شود

فرماندار فاروج گفت: با توجه به تعطیلی کتابخانه ها در شرایط کرونا، با مشارکت شهرداری فاروج، «پیک کتاب» راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج، «حسن نجفی» فرماندار فاروج گفت: یکی از دغدغه ها و کم و کاستی های جامعه، کمبود سرانه مطالعه است که ناشی از  کوتاهی و ضعف من مسئول در سوق دادن مردم  به مطالعه، به عنوان ام المعارف است.

 

وی اظهارکرد: راه اندازی پیک کتاب که با معرفی یک نیرو از شهرداری در یک بازه زمانی مشخص انجام می شود، به کاهش مشکلات ناشی از تعطیلی کتابخانه ها  کمک می کند.

 

نجفی بر ضرورت به کارگیری راهکارهایی برای افزایش سرانه مطالعه در شهرستان تاکید کرد و گفت: در گام نخست برای افزایش منابع کتابخانه ها گام بر می داریم و  با کمک گیری از بومیان فعال در حوزه های نشر کتاب در سراسر کشور این اقدام آغاز می شود.

 

وی به مکاتبه با اداره های شهرستان هم برای اجازه انتخاب کتاب از کتابخانه های این دستگاه ها از سوی کتابداران اشاره کرد و افزود: برای مشخص شدن رقم دقیق نیم درصد شهرداری فاروج، نشست نماینده فرمانداری، شهرداری و کتابخانه ها برگزار می شود.

 

فرماندار فاروج، با قدردانی از شهرداری تیتکانلو برای تسویه حساب نیم درصد بودجه فرهنگی شهرداری افزود: برای ساماندهی کتابخانه تیتکانلو  هم رایزنی با دو دستگاه دارای فضا در شهر تیتکانلو  انجام و پس از بررسی شرایط این فضاها، کتابخانه تیتکانلو به مکان جدید منتقل می شود.

 

وی با اهدا 50 جلد از بهترین کتاب های کتابخانه شخصی خود به انتخاب کتابداران شهرستان برای شروع این حرکت فرهنگی به ویژه در آستانه هفته کتاب، پیشقدم شد.

 

 

کد خبر 989953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha