تاکنون  ۸۵۷ لرستانی به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند

کوشکی با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا بیش از ۴۲ هزار و ۹۳۸ مورد است، گفت: تاکنون ۸۵۷ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت شده اند.

«مریم کوشکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طبق آخرین آمار که مروبط به 12 آبان ماه جاری است تاکنون در مجموع از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا تاریخ اعلام شده، تعداد 122 هزار و 729 نمونه به آزمایشگاه‌های استان ارسال شده است.

 

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با "کرونا" دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در لرستان، افزود: از مجموع نمونه های ارسال شده به آزمایشگاه های استان  تاکنون پاسخ 118 هزار و 316نمونه توسط آزمایشگاه‌ها اعلام شده است.

 

وی ادامه داد: 42 هزار و 938مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای شیوع تا روز دهم آبان در این استان شناسایی شده است.

 

کوشکی افزود: تعداد نمونه‌های منفی کرونا در لرستان را 75هزار و 374 مورد  اعلام شده است.

 

وی با اشاره به مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان لرستان، ابراز کرد: تا دهم آبان ماه 857 نفر به علت ابتلا به این ویروس در استان جان خود را از دست داده‌اند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: از عموم مردم تقاضا می شود برای کنترل بیماری کرونا به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توجه جدی داشته باشند.

 

کوشکی با اشاره به اعمال محدودیت ها در استان برای  کنترل بیماری کرونا توسط ستاد استانی بیماری کرونا، گفت: هرگونه محدودیت در کاهش رفت و آمد مطمئنا تعداد ورودی‌های بیمارستان و به تبع آن آمار مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

 

کد خبر 989979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha