آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل های توسکستان/ حریق تا عصر امروز مهار می شود

قزلسفلو آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل های توسکستان را تشریح کرد.

«ابوطالب قزلسفلو» در خصوص آخرین وضعیت اطفای حریق در جنگل های توسکستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در حال حاضر در منطقه حضور داریم، تا این لحظه حریق مهار شده است اما ذغال هایی که از دامنه حرکت می کنند نقاط جدیدی از حریق را فعال می کنند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: مهار اولیه حریق صورت گرفته است اما نقاط جدیدی از حریق ایجاد می شود که نیاز به مهار دارد.

 

وی با بیان اینکه سه روز است که در حال تلاش برای اطفای حریق هستیم، افزود: هنوز میزان خسارات وارده به صورت دقیق برآورد نشده است.

 

قزلسفلو یادآور شد: از تمامی شهرستان های اطراف برای اطفای حریق در توسکستان کمک گرفته شد و قرقبانان و نیروهای منابع طبیعی نیز در منطقه حضور دارند و نیروی های مردمی، کوهنوردان، بسیج، محیط زیست و هلال احمر نیز برای اطفای حریق پای کار آمدند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ابراز داشت: دو فروند هلیکوپتر در استان گلستان وجود دارد اما به دلیل شرایط نامساعد جوی امروز امکان فعالیت را نداشتند.

 

وی عامل انسانی را علت ورود حریق برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه براساس پیش بینی های هواشناسی تا چند روز آینده بارندگی در استان گلستان نخواهیم داشت طبیعت خشک است و شرایط وقوع حریق در استان فراهم است لذا به مردم توصیه می کنیم هنگام حضور در جنگل توصیه های لازم را رعایت کنند.

 

قزلسفلو تاکید کرد: در صورتی که شرایط جوی مساعد باشد و بتوان از ظرفیت هلیکوپترها استفاده کرد و انتقال نیروها به خوبی انجام شود پیش بینی می شود حریق تا پایان امروز اطفاء شود.

 

 

کد خبر 989985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha