کمک هفتگی اهالی مسجد الزهرا(س) به نیازمندان/ تبعیت از ستاد ملی کرونا علی‌رغم مدیریت بومی

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس گفت: کمک‌هایی که همه روزه در مسجد الزهرا(س) جمع‌آوری می‌شود به صورت هفتگی میان کسانی که درخواست کمک دارند توزیع می‌شود، ضمن اینکه به چند خانواده نیز به صورت ثابت در طول سال کمک مومنانه صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد علی شمس» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جمعی از اهالی شهر ورزقان شهرستان تبریز که در شهر تهران ساکن هستند، مسجد الزهرا (س) (واقع در تهران، خانی آباد نو، خیابان میعاد جنوبی، 12 متری بهار) را در اوایل انقلاب اسلامی تاسیس کردند، اظهار کرد: این مسجد کاملا به صورت بومی اداره می شود و بر همین اساس تاکنون توفیق تاسیس پایگاه بسیج را در این مسجد نیافته ایم، البته درخواست داده ایم که به زودی این کار صورت می گیرد.

 

امام جماعت مسجد الزهرا (س) افزود: کلیه هزینه های این مسجد توسط هیئت امنا و اهالی شهر ورزقان صورت می گیرد و از همین طریق به چند خانواده نیازمند در چند نوبت در طول سال کمک می کنیم. ضمنا کمک هایی که همه روزه در این مسجد جمع آوری می شود به صورت هفتگی میان کسانی که درخواست کمک دارند، توزیع می شود.

 

وی اضافه کرد: برنامه برخی از هیئت های مذهبی شهروندان ورزقان نیز در مسجد الزهرا (س) برگزار می شود که به دلیل ممکن نبودن برگزاری جلسات برخی از هیئت های دیگر نیز به دلیل کمبود فضا و در پی شیوع ویروس کرونا در این مسجد برگزار و به این صورت این خانه خدا به پایگاهی برای هیئت های مذهبی تبدیل شد.

 

شمس در ادامه به برگزاری هفتگی جلسه تفسیر قرآن در مسجد الزهرا (س) اشاره کرد و گفت: بعد از پایان نماز عشاء این جلسه برگزار و پس از آن نیز حلقه هایی به منظور بررسی مطالب مطرح شده در جلسه تفسیر برگزار می شود تا نمازگزاران بتوانند سوالات خود را مطرح کنند. جلسات آموزش قرآن نیز روزهای دوشنبه و چهارشنبه یک ساعت قبل از اذان مغرب در این مسجد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه باوجود مدیریت محلی و بومی مسجد الزهرا (س) و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط اهالی آن، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: هر زمان که این ستاد دستور به تعطیلی مساجد داده است در مسجد الزهرا (س) صرفا به مدت یک ساعت هنگام اذان ظهر و اذان مغرب باز بوده است ولی نماز جماعت و مراسم مذهبی برگزار نمی شود.

کد خبر 989995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha