۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بیمارستان شهید بهشتی انزلی اختصاص می یابد

سالاری گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بیمارستان شهید بهشتی انزلی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «ارسلان سالاری» امروز (چهارشنبه، ۱۴ آبان ) در جلسه بررسی مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی از اختصاص یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اتاق عمل این بیمارستان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته نیز پنج‌میلیارد تومان در شبکه بهداشت و درمان و ۱۴ میلیارد تومان به بخش بیمارستانی این شهرشتان اختصاص یافت.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بخش اورژانس این بیمارستان باید راه اندازی و تجهیز شود، گفت: با تبدیل برخی از تخت ها به آی سی یو می توان از وزارتخانه امکانات لازم را اخذ کرد. مسئولان بخش بهداشت و درمان انزلی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی در ادامه به راه اندازی بخش غربالگری سرطان در انزلی اشاره کرد و یاد آور شد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی برای تامین امکانات و تجهیزات جهت راه اندازی بخش شیمی درمانی انزلی بهره گرفت.

 

سالاری از شهرداری انزلی خواست برای دفع بهداشتی زباله و پسماند و ساماندهی سگهای ولگرد اقدامات موثرتری داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه در شهرستانها نیازمند صرفه جویی در بخش بهداشت و درمان هستیم افزود: انزلی ۱۴۰ پزشک تمام وقت دارد اما تنها از ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های خود بهره گرفته و این درحالیست که این شهرستان به لحاظ برخورداری از نیروی متخصص بیشترین سهم را در استان به خود اختصاص داده است.

 

سالاری خاطر نشان کرد: در بخش افزایش درآمدهای روزانه در بیمارستان می توان از توانایی پزشکان در شیفت‌های صبح و عصر بهره گرفت و نباید اجازه داد کلینیک‌های ویژه بعد ازظهرها خالی از بیمار و پرسنل باشند.

 

وی در خصوص مشکلات بخش آزمایشگاهی بیمارستان انزلی نیز گفت: از سال ۱۳۸۶آزمایشگاه ها در بیمارستان‌ها به بخش خصوصی واگذار شد اما متاسفانه اغلب دستگاه‌های این آزمایشگاه‌ها فرسوده است و حتی ساده ترین آزمایشات در خارج از بیمارستان ها انجام می شود.

 

سالاری از ریاست بیمارستان شهید بهشتی انزلی خواست دستگاه‌هایی که نیازمند ارتقاء هستند را شناسایی و اعلام کنند تا اعتبار برای خرید این دستگاه‌ها فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه آزمایشگاه بیمارستان باید برای استفاده عموم باز باشد و در دو نوبت صبح و عصر به مردم خدمات ارائه کند تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی یک فرصت برای شهرستان انزلی و استان گیلان محسوب می شود. این منطقه می تواند با اختصاص درصدی از درآمد خود به بخش بهداشت و درمان، به دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمک کند.

 

استفاده از ظرفیت رفاهی ادارات برای اسکان پزشکان متخصص غیر بومی و افزایش توان بیمارستان شهید بهشتی انزلی برای استفاده از بخش آموزشی و درمانی با استفاده از پتانسیل دانشگاه آزاد از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 990014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha