لزوم به کارگیری ظرفیت شبکه شاد برای کاهش آسیب های فضای مجازی

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به دغدغه دادستان مرکز مازندران نسبت به پیشگیری از جرائم فضای مجازی، گفت: شبکه شاد بستر خوبی برای افزایش سوادرسانه ای و بصیرت افزایی است وباید از این ظرفیت برای کاهش آسیب های فضای مجازی بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(14آبان) در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران ضمن تبریک ۱۴ آبان « روز مازندران» و هفته وحدت، بیان کرد: با وجود شیوع کرونا و تعطیلی برنامه های فرهنگی هنری که به تمجع مردمی ختم می شد اما مردم شریف استان با رعایت پروتکل های بهداشتی سالروز میلاد فرخنده رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) را گرامی داشتند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: «روز مازندران» مصادف با سالروز تشکیل اولین حکومت علوی در مازندران را گرامی میداریم و از برنامه‌ریزان برای پاسداشت این ایام صمیمانه تشکر داریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: گزارش وضعیت کرونایی استان مازندران و مرکز استان که فرماندارساری ارائه داد  به این معنی است که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته  و می طلبد برای مهار این ویروس منحوس و کمک به کادر درمانی همانند روز های آغازین شیوع این بیماری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی به حدود 90 درصد برسد.

 

وی به قانون منع تردد به استان اشاره کرد و تاکید کرد: امیدواریم دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ماموریت‌های ترافیکی به برخی از استان‌ها برای کاهش ابتلای به این بیماری موثر باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: صدا و سیمای مرکز استان در مسائل مربوط به کرونا و جریان وداع و تشییع پیکر های پاک شهدای خان طومان کوشش زیادی داشته است، صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

 

وی عنوان کرد: انتقال فرهنگ خودمان به نسل‌های آینده از وظایف همگانی است، یکی از اهداف شورای فرهنگ عمومی این است که زمینه‌های انتقال این فرهنگ به نسل های بعدی و مقابله با فرهنگ‌های ناسالم حاضر صورت بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد: در هفته مازندران باید ببینیم هدفمان چیست، و برنامه‌ها بر طبق آن هدف اجرا شود، اینکه اولین حکومت شیعه و علوی در اینجا شکل گرفته باید روی این مسئله کار شود، مازندران از برجستگی‌هایی برخوردار است باید به نسل‌های بعدی روایت‌گری درست بدون تحریف داشته باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی درخصوص دغدغه دادستان مرکز مازندران نسبت به پیشگیری از جرائم فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: شبکه شاد بستر خوبی برای افزایش سوادرسانه ای و  بصیرت افزایی است وباید از این ظرفیت برای کاهش آسیب های فضای مجازی بهره گرفت.

 

 

وی گفت: مسئولان فضای مجازی چرا در استان ها جلسه تشکیل نمی‌دهند این مطالبه جدی است، از دبیر شورای فرهنگ عمومی می‌خواهیم دستور پیگیری دهد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به تشکیل قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی گفت: خوشبختانه ۸۰۰ گروه جهادی پای کار آمدند آموزش ببیند تا به غربالگری شناسایی بیماران در مبدا و قرنطینه اولیه کمک کنند، تا در مدیریت کرونا موفق‌تر باشیم.

 

نماینده ولی در مازندران گفت: مقام معظم رهبری به فرهنگسازان ۷ نکته شامل پرورش خودباوری و اعتماد به نفس در نسل جدید، بردبار سازی، تقویت حس کنجکاوی، ایجاد روحیه کار جمعی، بالابردن همت‌ها و دیدن افق‌های دور، پرورش روحیه کار، تقویت علاقه مندی به مطالعه و کتاب‌خوانی کتاب های مفید سفارش کرده است، نکات به این معنی است که در فرهنگ‌سازی و انتقال فرهنگ به نسل بعدی کار شود.

کد خبر 990047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha