افتتاح و بهره برداری از نخستین واحد تولیدی نان صنعتی در منطقه آزاد اروند

نخستین واحد تولیدی نان صنعتی در منطقه آزاد اروند از مجموع پروژه های طرح نهضت «جهش تولید در سرزمین فتح» افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، نخستین کارخانه تولیدی نان صنعتی، سیزدهمین پروژه طرح نهضت «جهش تولید در سرزمین فتح» از مجموعه پروژه های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی خرمشهر عصر امروز (چهارشنبه 14 آبان) با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسئولان محلی افتتاح و در مرحله بهره برداری قرار گرفت.

 

این واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 30 نفر به صورت مستقیم و 85 نفر به صورت غیرمستقیم توسط بخش خصوصی به مرحله بهره برداری رسید. در این کارخانه 12 نوع کیک، کلوچه و نان حجیم و غیرحجیم تولید می شود.

 

«سید علی موسوی» در آئین افتتاح این واحد تولیدی اظهار کرد: رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند توسعه واحدهای تولیدی نان صنعتی در منطقه است چراکه تولید نان به صورت سنتی ضایعات فراوانی را به همراه دارد در حالی که اگر نان به صورت صنعتی تولید شود هم به لحاظ فرآیندی قابلیت تولید انبوه خواهد داشت و هم تکرار پذیری کیفیت مناسب را در پی دارد.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ویژگی های عمده این واحد صنعتی را بهره گیری از فرآیند تخمیر در تولید محصولات بر پایه آسیاب کامل غلات و آسیاب گندم بدون سبوس گیری دانست و افزود: این مهم باعث می شود فیبرهای غذایی موجود در آرد به صورت کامل و بعنوان یکی از مهمترین ترکیبات سلامتی در رژیم غذایی انسان مفید باشد.

 

وی از تولید سالانه 24 تن نان حجیم و غیرحجیم در این واحد تولیدی خبر داد و تصریح کرد: در کشور ضایعات تولید نان سنتی حدود 20 درصد است که با افتتاح این واحد صنعتی ضایعات و هزینه ها کاهش خواهد یافت.

 

موسوی هدف از راه اندازی این کارخانه را جلوگیری از ضایعات نان، کاهش قیمت تمام شده نان صنعتی در مقایسه با نان سنتی، کامل بودن ترکیبات سلامتی در تولید و تولید انبوه در بسته بندی های با کیفیت دانست و یاد آور شد: با بهره برداری از این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال مستقیم، از طریق شبکه فروش و توزیع در فروشگاه های زنجیره ای نیز شاهد اشتغالزایی خواهیم بود.

 

کد خبر 990050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha