برای ساماندهی کشف رود ۱۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم

کلائی گفت:در مجموع ما در میان مدت برای ساماندهی کشف رود در محدوده انتهای طبرسی شمالی مبلغ هزار میلیارد تومان و برای ایجاد زیرساخت ها هم مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا کلائی» عصر(۱۴ آبان) در مراسم آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه سپتاژ با تاکید بر اینکه عزم و اراده ما و حاکمیت از جمله دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی در حوزه آب و فاضلاب این است که مشکلات کشف رود را حل کنیم، افزود: یکی از موضوعات مهم در این راستا فاضلاب های تانکری است که با احداث این تصفیه خانه به دنبال رفع این مشکل هستیم، اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و تا خرداد ماه ۱۴۰۰ این تصفیه خانه به بهره برداری خواهد رسید.

 

شهردار مشهد با اشاره به اینکه حدود ۱۰ ماه است که مدیریت واحد کشف رود از سوی مجموعه دستگاه های حاکمیتی به شهرداری مشهد واگذار شده است، اظهارکرد: تاکنون مبلغ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه های مختلف در کشف رود اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می تواند روی رفع مشکل موتور تلمبه ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد تصفیه خانه سپتاژ است که به صورت جدی پیگیر احداث و بهره برداری از آن هستیم که امیدواریم برای اینکار نهادهای حاکمیتی نیز کنار ما قرار بگیرند.

 

کلائی تصریح کرد: وقتی پس از سال ها مدیریت شهری حاضر شده که زیر بار این برود تا با سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی تصفیه خانه هایی را احداث کند که مشکل فاضلاب های رها شده را نداشته باشیم، نیاز است تا نهادهای حاکمیتی نیز در این راه از مدیریت شهری حمایت کنند.

 

شهردار مشهد اضافه کرد: در مجموع ما در میان مدت برای ساماندهی کشف رود در محدوده انتهای طبرسی شمالی مبلغ هزار میلیارد تومان و برای ایجاد زیرساخت ها مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته ایم.

 

وی با بیان اینکه درحوزه احداث تصفیه خانه سپتاژ شهرداری وظیفه ای نداشته و ازباب مدیریت واحد به این موضوع وارد شده است، خاطرنشان کرد: برای احداث واحد تصفیه خانه سپتاژ تنها ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی درنظر گرفته شده است در حالی که حدود ١١٠ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی می شود و درحال حاضر کار اجرای این تصفیه خانه آغاز شده و کار به سرعت ادامه خواهد یافت تا در زمان بندی یکساله بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.

 

کلائی با بیان اینکه شهرداری مشهد درختکاری بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی حاشیه کشف رود را نیز بر عهده گرفته است، اظهارکرد: تاکنون ۱۶۰ هکتار از این درختکاری انجام شده و سعی می کنیم تا پایان سال این میزان را افزایش دهیم. 

کد خبر 990072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha