تصفیه خانه سپتاژ خرداد ماه سال آینده آماده بهره برداری می شود

یعقوبی گفت: یکی از مشکلات مهم مرتبط با کشف رود تخلیه روزانه ٣٠٠ تا ٣٥٠ تانکر فاضلاب بود که برای رفع این مشکل قرارداد احداث یک واحد تصفیه خانه سپتاژ با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان منعقد شد که امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده آماده بهره برداری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی یعقوبی» عصر(۱۴ آبان) در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه سپتاژ گفت:کشف رود به دلیل جاری شدن فاضلاب های خانگی و صنعتی و خطر آلودگی آب های سطحی و زیر سطحی و استفاده از آن برای کشاورزی یکی از معضلات مشهد بود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه برای حل این معضل اعتباری از سوی کشور تخصیص داده نشد، اظهارکرد: برهمین اساس سال ۹۳ با همکاری دادستان و آب منطقه ای ۱۳کیلومتر از اراضی حریم کشف رود رفع تصرف و برای درختکاری تحویل شهرداری مشهد شد.

 

وی اضافه کرد: بعد از سال ۹۳ کار ساماندهی کشف رود به صورت جزیره ای انجام و ۸۰ کیلومتر از بستر و حریم کشف رود رفع تصرف، اما تحویل شهرداری مشهد نشد، با پیگیری های انجام شده قرارشد تا مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان طی ۵ سال برای ساماندهی کشف رود از سوی دولت اختصاص داده شود که این کار نیز انجام نشده است.

 

یعقوبی گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم اواخر سال گذشته با محوریت استانداری و پشتیبانی دستگاه قضائی و سایر دستگاه های ذی ربط تفاهم نامه ای برای ساماندهی کشف رود امضا و فرماندهی آن به شهرداری مشهد واگذار شد که براساس آن دستگاه های مربوطه باید وظایف خود را با محوریت شهرداری در کشف رود انجام دهند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۳ میلیارد تومان قرارداد برای ساماندهی کشف رود منعقد شده است، اظهارکرد: یکی از مشکلات مهم مرتبط با کشف رود تخلیه روزانه ٣٠٠ تا ٣٥٠ تانکر فاضلاب در این رود بود که برای رفع این مشکل قرارداد احداث یک واحد تصفیه خانه سپتاژ با اعتباری حدود ۱۱۰ میلیارد تومان منعقد شد که امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده آماده بهره برداری شود.

 

وی ادامه داد: در کنار احداث این تصفیه خانه چند پروژه بزرگ دیگر نیز اجرا خواهد شد که از آن جمله می توان به درختکاری ۵۳ کیلومتر از اراضی کشف رود از پل شاهنامه تا تقاطع کشف رود با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان اشاره کرد.

کد خبر 990076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha