عملیات ریل گذاری راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان دولت دوازدهم

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: عملیات ریل گذاری راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان دولت دوزاردهم به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «محمد اسلامی» در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران بیان داشت: در سفر به سیستان و بلوچستان این توفیق را داشتیم که از سومین سایت ملی پتروشمی کشور «نگین مکران» بازدید کنیم.

 

وزیر مسکن و شهرسازی یادآور شد: بعد از یک رکود میان مدت بر این منطقه حاکم شده بود به لطف الهی و همت همه دست اندرکاران شاهد فعالیت خیلی خوب و روبه رشد این سایت هستیم.

 

اسلامی با اشاره به اینکه ریل گذاری راه آهن چابهار یک پروژه فعال است بیش از دو هزار و پانصد نفر در این حوزه کار می کنند که در همین دولت به بهره برداری می رسید، گفت: اتصال ریلی بندر چابهار به شمال کشور از طریق زاهدان به خطوط ریلی، بلندترین و بزرگترین پروژه ریلی کشور است که در فاز اول راه آهن را به شبکه سراسری تا زاهدان متصل می شود و طرح مطالعاتی راه آهن زاهدان به بیرجند انجام شده و در گام بعدی این مسیر حیاطی و تعیین کننده کریدور شرق است اجرایی می شود.

 

وی افزود:  همچنین مسیر ترانزیتی چابهار به میلک از طرح های مهم و فعال دولت است که تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

 

اسلامی گفت:  فاز یک توسعه بندر چابهار را با ظرفیت حدود 10 میلیون تن به بهره برداری رسید و به بهترین شکل در آن بارگیری انجام می شود.

کد خبر 990101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha