نزدیک بودن فاصله آراء تنها به نفع ترامپ است

جمشیدی با اشاره به اینکه نزدیک بودن فاصله آراء تنها به نفع ترامپ است، گفت: در یک هفته گذشته روند جدیدی در نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا مشاهده شد، زیرا آرای بایدن با ریزش اندک همراه شد و آرای ترامپ با نوسان به سمت بالا در حرکت بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد جمشیدی شب گذشته (چهارشنبه ۱۴ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه نزدیک بودن فاصله آراء تنها به نفع ترامپ است، گفت: در یک هفته گذشته روند جدیدی در نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا مشاهده شد، زیرا آرای بایدن با ریزش اندک همراه شد و آرای ترامپ با نوسان به سمت بالا در حرکت بود.

وی ادامه داد: از آنجا که فاصله نظرسنجی‌های کاندیدا‌های انتخاباتی امریکا در شش ایالت از ۱۲ ایالت چرخشی (swing state) به زیر یک درصد می‌رسید که این خود خبر از بی معنی بودن نظرسنجی و وجود حاشیه خطا در نظرسنجی می‌دهد و این اتفاق به نفع ترامپ است و نشان می‌دهد که اوضاع ترامپ آن قدر‌ها هم که می‌گویند خراب نیست.

جمشیدی گفت: در حال حاضر وضع بایدن با شمارش آرای پستی رو به بهبود است، اما این اتفاق به معنای پیروزی قطعی نخواهد بود.

وی ادامه داد: رأی گیری در آمریکا به گونه‌ای است که اگر فاصله آراء در یک ایالت بسیار کم و ناچیز باشد و یکی از کاندیدا‌ها (بازنده) درخواست بازشماری آراء را کند، آراء دوباره بازشماری می‌شود که در نتیجه معمولاً تعداد رأی‌های نفر برنده به نفع نفر بازنده ریزش خواهد داشت. پس اگر ترامپ در برخی ایالات که آرای کمتری دارد درخواست بازشماری دهد آرای بایدن به نفع ترامپ ریزش خواهد کرد.

این کارشناس افزود: ترامپ اگر نتواند از طریق قانونی پیروز انتخابات شود سعی می‌کند ماجرا را به کف خیابان بکشاند، از این رو امروز هم درباره تقلب، صحبت‌هایی کرد.

جمشیدی در ادامه از رفتار سیاسی آمریکایی‌ها با ایران پس از انتخابات گفت: نباید توقع داشته باشیم که حتی اگر بایدن پیروز انتخابات شود رفتار و سیاستی متفاوت در قبال ما داشته باشد. بایدن هم به سیاست فشار حداکثری معتقد می‌باشد و ممکن است درباره تحریم‌ها ژستی خاص بگیرد، ولی تحریم‌ها را کاهش ندهد.

وی ادامه داد: برداشته شدن تحریم ورود وزیرخارجه کشورمان خوب است، اما مشکلی از ما رفع نمی‌کند. آمریکایی‌ها قصد برداشتن تحریم‌ها را ندارند.

کد خبر 990108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha