انتخابات باعث دو قطبی شدن فضای آمریکا شده است

متقی با اشاره به اینکه انتخابات آمریکا هیچ وقت اینگونه پر سر و صدا و رقابتی نبوده است، گفت: همین موجب مشارکت بیشتر و دو قطبی شدن فضای آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ابراهیم متقی کارشناس مسائل بین الملل شب گذشته (چهارشنبه ۱۴ آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: فضای آمریکا به شدت دو قطبی شده و با سه چالش بهداشتی، اقتصادی و هویتی مواجه شده است.

وی افزود: انتخابات آمریکا هیچ وقت اینگونه پر سر و صدا و رقابتی نبوده و همین موجب مشارکت بیشتر و دو قطبی شدن فضای آمریکا شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: هر دو نامزد تلاش می‌کنند موقعیت یکدیدگر را تخریب کنند، اما از جنگ جهانی دوم همه روسا سابقه مدیریتی رده بالا داشته اند، اما ترامپ اینگونه نیست.

وی افزود: ترامپ بحث‌هایی را مطرح می‌کند که با وضع ایالت‌های دور از مرکز، هماهنگی دارد.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: رسانه ها، فضای دو قطبی را تشدید کرده اند از طرفی شرط بندی‌های میلیون دلاری فضای انتخابات را بیشتر ملتهب کرده است.

وی افزود: چالش کرونا بزرگترین چالش ترامپ است، چون او این ویروس را جدی نگرفت و این چالش مشکلات را به بخش‌های دیگر هم تسری داد.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ ابتدا توانست بیکاری را کاهش دهد و زمینه را برای افزایش صادرات فراهم کند و این موفقیت بسیار بزرگ بود، اما در حال حاضر بیکاری به ۸ درصد رسیده به این چالش‌ها مسئله هویت هم اضافه شده است.

کد خبر 990112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha