بیماران کرونایی بستری استان اردبیل از مرز ۴۰۰ نفر گذشت / فوت ۵ بیمار کرونایی دیگر در استان

حبیب زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و مجموع بیماران بستری شده به رقم ۴۱۲ نفر رسید.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: : طی ۲۴ ساعت گذشته 79 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و مجموع بیماران بستری شده به رقم 412 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 66 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارد و 52 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: متاسفانه در همین مدت 5 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و مجموع فوت شدگان استان از ابتدای شیوع این بیماری به رقم 785 نفر رسید.

 

حبیب زاده بیان کرد: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر در وضعیت سیاه، شهرستان های پارس آباد و خلخال در وضعیت قرمز، شهرستان بیله سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان های گرمی، نمین، اصلاندوز و کوثر نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی یادآور شد: با توجه وضعیت سیاه شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر برخی از اصناف در این شهرستان ها تعطیل شد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: محدودیت‌ها شامل کاهش مراسم و مهمانی های خانوادگی جلوگیری از هرگونه قلیان در قلیانسراها، کافه ها، چایخانه ها، سفره خانه ها، غذا خوری ها، ممنوعیت جلسات بالای ۱۰ نفر در ادارات و تعطیلی آرایشگاه های زنانه، جلوگیری از برپایی مراسم عروسی در تالارها و منازل، عدم حضور افراد در آرامستان ها و جلوگیری از مسافرت های غیر ضروری خواهد بود.

 

حبیب زاده ادامه داد: نظارت های میدانی از محل کسب و کار و اصناف نیز به همت کارشناسان بهداشت محیط افزایش داشته و امیدواریم با این روند نظارتی با کمک مردم استان بتوانیم شیوع این بیماری را کاهش دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: سفر و تجمع خانوادگی همچنان عامل شیوع بیماری کرونا است و امیدواریم تجمع های خانوادگی و به ویژه عروسی ها کاهش داشته باشد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام داشت: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

کد خبر 990121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha