یوم العباس، افتخار زنجانی ها حول محور ولایت مداری بود

آیت الله خاتمی به شعور حسینی زنجانی ها در یوم العباس امسال اشاره کرد و گفت: زنجانی ها در این روز با توزیع کمک های مومنانه، ولایت مداری خود را به اثبات رساندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان بر ضرورت تصمیم گیری در خصوص برنامه های بومی استان تاکید کرد و گفت: ابتدا موضوعات به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد شود و پس از بررسی در کمیسیون های مربوطه در جلسات شورا مصوب گردد.

 

آیت الله علی خاتمی با یادآوری اینکه برگزاری طرح رحمت و تربیت 600 حافظ قرآن در زندان های استان یک برنامه خوبی است، گفت: این برنامه آثار و برکات خوبی دارد که منجر به کاهش جرم در بین زندانیان می شود.

 

وی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی استان نیازمند توجه مسئولان هستند، گفت: استان زنجان در لبیک به فرمان رهبری مبنی بر تربیت 20 میلیون حافظ قرآن اعلام آمادگی کر ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان به یوم العباس زنجانی ها در محرم امسال اشاره کرد و گفت: در این مراسم به دلیل وضعیت کرونا به صورت کمک مومنانه و بدون تجمع برگزار شد که لازم است گزارشی از این مراسم با محوریت ولایت و ولایت مداری تنظیم و به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شود.

 

آیت الله خاتمی به تاکیدات مقام معظم رهبری در سوم آبان ماه با اصحاب ستاد کروتا اشاره کرد و گفت: کادر درمان هم خسته شده است از اینرو لازم است تا همه با رعایت پروتکل های بهداشتی در ریشه کنی این ویروس همکاری کنیم.

 

به گفته امام جمعه زنجان با فرمان رهبری در همدلی و مواسات با نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا اقدامات خوبی با همکاری سپاه و اقشار مختلف مردم در قالب رزمایش کمک مومنانه در استان انجام شد و امیدواریم این اقدامات استمرار داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان به فرمایشات رهبری در 13 آبان امسال نیز اشاره کرد و گفت: تعبیر ایشان حکیمانه بود و فرمودند« سیاست های ما با آمریکا با رفت و آمدهای اشخاص تعییر نمی کند» و این بیانات باید مورد توجه رسانه ها باشد.

 

امام جمعه زنجان بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر خدمتگزاران نظام نیز اشاره کرد و گفت: ایشان بر سه مقوله اقتصاد، امنیت و فرهنگ تاکید داشتند؛ ایشان همچنین در سخنان خود بارها از فرهنگ به عنوان مولفه مظلوم در کشور یاد کرده است.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی با تبریک روز فرهنگ عمومی به موضوعات مطرح شده در جلسات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی برای تصویب موضوعات مرتبط به شورا است از اینرو لازم است برخی موضوعاتی که در این جلسه مطرح می شود در شوراهای مربوطه بررسی و در این جلسه تصویب شود.

 

فتح الله حقیقی به یوم العباس زنجانی ها و شعور آفرینی مردم در کمک مومنانه به نیازمندان اشاره کرد و گفت: در این روز 32 میلیارد درقالب بسته های معیشتی در بین نیازمندان واقعی توزیع گردید که لازم است اطلاع رسانی شود.

  

کد خبر 990139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha